Майже 660 споживачам з Ужгородщини припинено газопостачання
Станом на 15 червня поточного року фахівцями технічних служб ПАТ «Закарпатгаз» від’єднано від газопостачання майже 660 споживачів обласного центру та Ужгородського району, які боргують за використане блакитне паливо майже 2,5 млн грн.
– ПАТ «Закарпатгаз» завжди налаштований на конструктивну співпрацю з боржниками, адже від’єднання від газопостачання – не самоціль для компанії, призначення якої – розподіл природного газу локальними газорозподільними мережами з кінцевою метою продажу його населенню, – розповідає начальник управління систем газопостачання ПАТ «Закарпатгаз» Зіновія Стецків. – Проте, якщо ледь не 30 % вартості природного газу припадає саме на розподіл, аборги у понад 5 тисяч гривень мають більш ніж 1650 споживачів, що проживають на зазначеній території (загальна сума їх боргу становить 13,5 млн грн) – іншого впливу на ситуацію, як тимчасове припинення газопостачання, наразі не знаходимо.
Літо – час, коли робота з боржниками може бути якнайбільш ефективною, адже саме в теплу частину року газу спалюється зовсім дріб’язок в порівнянні зхолодною, тож накопичені борги можна реструктуризувати, і з часом взагалі їх позбутися. Проведена робота, зокрема, дала парадоксальний ефект: понад 1,3 тисячі клієнтів обласного центру та Ужгородського району несли кошти за накопичені борги до банків у міру того, як фахівці ПАТ «Закарпатгаз» заходили до їхніх домівок. Проте не зайве пам’ятати, що борг анулюється тільки тоді, коли кошти з’являються на рахунку компанії… а бригада вже на порозі. Аналіз контингенту боргуючих підтверджує правильність такого плану дій: здебільшого боргує за природне паливо далеко не найбідніша категорія населення (як-от житель с. Сторожниця Ц., котрий місяцями обіцяє сплатити борг у понад 30 тисяч гривень). В Ужгороді це мешканці, до прикладу, такого престижного району, як Червениця, у районі – жителі сіл Сторожниця та Минай, що їх в народі не без підстав називають «царськими», – констатує прес-служба ПАТ "Закарпатгаз".
– Відмову розраховуватись з боргами, зволікання з цією важливою справою споживачі дуже часто пояснюють нестабільністю ситуації довкола визначення уряду з тарифною політикою взагалі, – коментує ситуацію перший заступник голови правління, головний інженер ПАТ «Закарпатгаз» Андрій Горват. – Люди сподіваються на перегляд ціни на газ, про який час від часу говорять керівники окремих фракцій в парламенті. Окремі з боржників не можуть або не хочуть оформляти субсидії, очікуючи на ті чи інші зміни з їх призначенням та застосуванням. Проте ми настійно рекомендуємо споживачам при оплаті за газ за книжкою розраховуватись за наші послуги до 10 числа кожного місяця, а за квитанцією – протягом 10 днів з дня її надходження. Радимо також не нехтувати конструктивним вирішенням питання погашення боргу. Борг необхідно оплатити або реструктуризувати. Адже відновлення газопостачання після від’єднання від нього через заборгованість потребуватиме коштів не тільки для повного погашення боргу, а й для відшкодування вартості самої процедури безпосередньо.
ПАТ «Закарпатгаз» попереджає: накопичення боргів – ніяк не вихід, бо навіть за найважчої економічної та соціальної ситуації, що винен – віддати повинен. Оформлена субсидія – наразі єдиний ефективний інструмент, який реально зможе допомогти розрахуватися з накопиченими боргами. Тож замість ризикованих втручань у роботу газових лічильників з метою заниження показників й, відповідно, зменшення оплати за них – реструктуризуйте борги і сплачуйте їх дисципліновано!