"Розетка" озвучила важливу заяву для українців
Маркетплейс "Розетка" зазнав величезних втрат через війну. Компанія не мала "фінансової подушки", а частину її майна знищено повністю. Співзасновник "Розетки" Владислав Чечоткін розповів про теперішній стан справ.
У пʼятницю, 1 квітня, стало відомо про лист співзасновника маркетплейсу Rozetka Владислава Чечоткіна своїм співробітникам, яких планували звільнити. В ньому бізнесмен, який створив найбільший український онлайн-магазин у країні, повідомляв, що оборот його компанії за три тижні впав з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн.
У бізнесу Rozetka не було "фінансової подушки" на випадок "чорних" днів, розповів у письмовому коментарі Forbes Владислав Чечоткін.
"Всю нашу історію ми реінвестували 90% і більше відсотків від прибутку, – написав він. – Ми не залазили в кишені постачальників, ми провели всього один раунд із залучення інвестицій. І все, що отримали, вклали в бізнес". Йдеться про угоду з фондом Horizon Capital, яка відбулася влітку 2015 року і в результаті якої інвестор став міноритарним акціонером компанії. Відповідно до кіпрського держреєстру, Horizon Capital належить 18,9% акцій компанії‑власника Rozetka.
Коли почалася війна, бізнес на всьому ходу залишився без "тяги", – пише Чечоткін. Зупинилася логістика, покупці почали повертати товар, магазини – горіти. "Готівку просто немає звідки взяти", – пояснює бізнесмен. У цей період, каже він, йому запропонували продати компанію. "Зʼявилися гієни з пропозицією купити Rozetka за ціною одного нашого магазину, – пише він. – Це в кілька разів менше, ніж наш фонд оплати праці до війни". В лютому 2022 року Forbes оцінив Rozetka в $1 млрд, ціну одного магазину – приблизно в $2 млн.
Усі склади ROZETKA поблизу Києва були заблоковані, 25 магазинів повністю знищені, розповідав Чечоткін раніше в листі до працівників компанії. До війни Rozetka була найбільшим маркетплейсом України. У 2020 році дохід компанії склав 18 млрд грн, прибуток – 110 млн грн. Більш свіжих даних ще немає. За даними міноритарного акціонера маркетплейсу Horizon Capital, у Rozetka був найширший асортимент товарів у країні – понад 60 млн найменувань у 7000 категоріях. Станом на кінець 2021 року в компанії було 244 магазинів та точок видачі.
Щодо планів на майбутнє, то засновник Rozetka каже, що зараз він із командою веде щоденну боротьбу за те, аби вижити. А найближчим часом сподівається вийти на 20-25% довоєнного обороту. Зараз, за словами Чечоткіна, понад мільйон людей заходять сайт Rozetka щодня, і логістика починає працювати. "У нас є наші клієнти, знання та кістяк команди, – пише Чечоткін. – І коли наші захисники вирвуть нашу Перемогу, почнеться нова боротьба за перемогу в бізнесі".