Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Економіка
  • Закарпатська область стала беззаперечним лідером в Україні з експорту товарів до ЄС

Закарпатська область стала беззаперечним лідером в Україні з експорту товарів до ЄС

Протягом останніх років товари та послуги з України все більше відкривають для себе європейський ринок. Передові позиції в експорті продукції та послуг займає Закарпаття.

Протягом останніх років товари та послуги з України все більше відкривають для себе європейський ринок. 2016-й став першим роком дії Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та Європейським Союзом. Угода принесла в економіку країни позитивні зміни, у результаті яких упродовж року двостороння торгівля між Україною та ЄС зростала, а відсоток експорту, порівняно з 2015 роком, збільшився на 3,7%. Усі регіони нашої держави стали учасниками торговельних відносин з Європейським Союзом, але відсоткове значення експорту та імпорту областей різниться. Передові позиції в експорті продукції та послуг займає Закарпаття. Так, у 2016 році Закарпаття стало беззаперечним лідером з експорту товарів до країн Європейського союзу.

За даними інфографіки проекту Представництва ЄС про перспективи та переваги зони вільної торгівлі UopenEU, показник експорту регіону до країн ЄС у 2016 році склав рекордні 92,5%. За цими показниками Закарпаття суттєво відірвалось від сусідніх з країнами ЄС областей: Волинської – 77,4%, та Львівської – 74,4%.

Загалом, найбільше закарпатські підприємства експортували власні товари в Угорщину (52,1% від загального обсягу експорту), Німеччину (7,8%), Словаччину (6%), Польщу та Австрію (по 5,2% кожна), Чехію (4%).

За інформацією Головного управління статистики у Закарпатській області, основу товарної структури експорту у 2016 році склали машинне обладнання та механізми – 61,1% загального обсягу експорту, текстильні матеріали та вироби – 10%, різні промислові товари – 7,6%, деревина і вироби з деревини – 6,4%.

Щодо експорту послуг то його рівень зріс на 2,1%. Найбільші обсяги експорту послуг припадали на Угорщину (36%), Австрію (13,2%), Німеччину (11,5%), Італію (8,6%), Словаччину (5,2%), Велику Британію (4,7%), Чехію (4,5%).

У структурі експорту значні обсяги займали послуги з переробки матеріальних ресурсів (75,7%) і транспортні послуги (18,2%).

Варто зазначити, що вигідне географічне розташування (Закарпаття межує з чотирма країнами ЄС – Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією) сприяє активним економічним зв’язкам із Євросоюзом. І на початку 2017 року Закарпаття продовжує демонструвати високі показники по експорту товарів до країн ЄС.

Так, обсяг експорту товарів до країн-членів ЄС у січні-березні 2017 року становив 285,7 млн.доларів, що складає 88,2% від загального обсягу. Варто зазначити, щ протягом цього періоду найвагоміше експортні поставки товарів серед країн ЄС здійснювались до Угорщини (48,7% загального обсягу), Німеччини (7,1%), Польщі (7%), Словаччини (5%).

Основу товарної структури експорту у січні-березні 2017 року складали машини, механізми та елетротехнічне обладнання – 56%, текстильні матеріали та вироби і готові харчові продукти – по 8,6%, деревина і вироби з деревини – 7,5% та різні промислові товари – 7%.

Щодо експорту послуг у порівнянні з І кварталом 2016 року, за І квартал 2017 року рівень експорту послуг до країн ЄС зріс на 23,2%.

Найбільші обсяги експорту припадали на Угорщину (31,2%), Німеччину (12,1%), Австрію (11,8%), Італію та Словаччину (6%).

У структурі експорту значні обсяги займали послуги з переробки матеріальних ресурсів (73,6%), транспортні послуги (16,5%) та ділові (4,8%).

Жослін Гітон, перший секретар відділу торгівлі та економіки Представництва ЄС в Україні, поділився своїми думками про вплив Угоди про Асоціацію України з ЄС, результати дії ПВЗВТ та адаптацію до європейських стандартів.

"1 вересня набула чинності Угода про асоціацію України з ЄС. Це важлива подія, як для України, так і для Європейського Союзу. Хоча від неї не варто очікувати масштабних змін у торговій сфері. Поясню чому: частину Угоди, яка передбачала створення поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі, було уведено в дію понад півтора роки тому. Угода про зону вільної торгівлі допомогла Україні збільшити експорт, знайти нових партнерів і споживачів на новому ринку. Чого лише вартий той факт, що за весь час дії ПВЗВТ спостерігається зростання товарообігу, а це означає і розширення відносин між Україною та 28 країнами Європейського Союзу. Так, у 2016 році ми зафіксували приріст експорту 3,7%, а за перші півроку 2017 він вже перевищує 25%. Тому говорити про раптові зміни після набуття чинності Угоди про асоціацію 1 вересня я не беруся, адже, ви самі бачите, вони відбуваються в економіці України вже понад півтора року", – зазначив пан Жослін Гітон.

Також він додає: "Хоча не треба також вважати цю подію мало значимою. Набуття чинності вказує хоча б на те, що шляху назад немає. Тепер представникам української влади не доведеться витрачати час та ресурси на обговорення потреби підписання Угоди про Асоціацію, натомість настав час активно впроваджувати реформи, ініціювати зміни та адаптувати українську нормативно-правову базу до стандартів ЄС. Сьогодні багато залежить від роботи уряду і парламенту. І якщо їхня робота на цьому етапі буде продуктивною, тоді й результати обов’язково будуть, до того ж високі.

Процес адаптації до стандартів Європейського Союзу, які є ядром торгової частини Угоди про асоціацію, в будь-якому випадку вимагатиме часу. Успішні нині нові країни-члени ЄС також доклали чимало зусиль, щоб відповідати всім вимогам та стандартам Євросоюзу. Так, Польщі і Словаччині довелось багато працювати над досягненням успіху на ринку ЄС. А тепер у цих європейських державах спостерігаємо величезне підвищення зовнішнього товарообігу.

Сьогодні Україні необхідно не лише збільшити обсяг експорту власної продукції, а й залучити іноземні інвестицій та технологій. Українські підприємства будуть успішними, якщо побудують партнерства з тими європейськими компаніями, які планують перенести своє виробництво до України. Зараз українські експортери повинні активно шукати партнерів і споживачів на європейському ринку. У них є всі шанси стати лідерами продажу товарів та послуг до країн Європейського Союзу, де, конкуренція є високою, але, з іншого боку, правила є прозорими та зрозумілими".