Озвучено кількість розмитнених "євроблях" за новими правилами
В Україні, з моменту вступу в силу тимчасового порядку розмитнення авто на єврономерах, за новими митними правилами оформили 11 тис. "євроблях".
Однак чимало питань щодо розмитнення залишаються невирішеними.
Про це розповів глава Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
“Ми розуміємо, що деякі посадові особи митниці були задіяні в цих схемах. Без митниці схеми ввезення “блях” будуть неможливими. Люди, які звикли отримувати гроші за ввезення “блях”, які працювали у взаємодії з “євробляхобізнесменами”, роблять усе, щоб цей закон не був прийнятий”, – підкреслив Назаренко.
“Сьогодні роблять затримки, ставлять палиці в колеса, щоб люди не могли розмитнити автомобілі. Але вже прийнятий тимчасовий порядок. Наскільки мені відомо, з кожним днем усе більше бар’єрів для розмитнення автомобілів відпадає”, – додав він.
Експерт назвав ще один важливий момент, який перешкоджає розмитненню авто на єврономерах:
“99% автомобілів були ввезені “верблюдами” без будь-яких документів, без договорів купівлі-продажу. Їх і не могло бути – ввозиться автомобіль молдаванином або білорусом. Людям, які отримали ці автомобілі, потрібен деякий час, щоб отримати документи”.
Назаренко зазначив, що сьогодні у митних брокерів “стоять черги по 100 осіб” із бажаючих розмитнити євроавто.
“Зрозуміло, що брокер не може оформити усіх. Зрозуміло, що працюють посередники в розмитненні сертифікатів, адже сертифікація – це теж процес. Я дуже здивований, що за цей місяць 11 тис. авто розмитнені. Теоретично процес розмитнення документів довгий – я знаю чудово, скільки часу потрібно, щоб оформити цей сертифікат. Залежно від автомобіля, але це не справа навіть одного тижня”, – додав експерт.