Чому дорожчають продукти: пояснення НБУ
В Україні подорожчали продукти борщового набору, гречка, цитруси, туалетний папір. Усе через великий попит на ці продукти, який збільшився після запровадження загальнонаціонального карантину через коронавірус.
Відповідне пояснення дали у Національному банку України. Зокрема, збільшення цін на продукти для борщу відображало підвищений попит населення на них, яке відбулося на тлі скорочення пропозиції.
"Зростання цін на м’ясо та овочі борщового набору можна пояснити закриттям ринків та відсутністю міжміського сполучення (відповідно, зменшенням/відсутністю пропозиції з боку дрібних господарств)", – зауважили в НБУ.
Зростання цін на гречку та туалетний папір пов’язане ажіотажем серед людей і тим, що ці товари є своєрідними "індикаторами кризи".
Значно подорожчали і продукти-"антисептики" – часник, цибуля, лимони. Ажіотажний попит на них спостерігався і під час свинячого грипу 2009 року. Однак і девальвація гривні також мала вплив (лимони та часник переважно імпортуються), – додали в Нацбанку.
Окрім того, в Україні зросли ціни на лікарські засоби – це пов’язано з падінням курсу гривні щодо іноземних валют. Водночас ціна на пальне навпаки знижується через падіння світових цін на нафту.