Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Затверджено новий порядок формування тарифу на опалення: що це означає

Від 28 жовтня в Україні тариф на опалення будуть розраховувати за новою формулою – постанова Кабінету міністрів включає механізм врахування нових двоставкових тарифів.

Постанову про нові механізми розрахунку вартості теплової енергії уряд схвалив на засіданні 28 жовтня.

Читайте також:
Газ для населення у листопаді подорожчає відразу на 35%

Підприємства у сфері теплоенергетики мають право формувати одноставкові або двоставкові тарифи на теплову енергію. Двоставкові тарифи складаються з умовно-змінної частини та умовно-постійної частини.

Однак у порядку розрахунку тарифів на теплову енергію досі був відсутній механізм врахування двоставкових тарифів під час розрахунку середньозважених тарифів.

Таким чином, своєю постановою уряд урегулював це питання, остаточно дозволивши підприємствам формувати двоставковий тариф.

Якщо говорити про двоставковий тариф, тут усе пов’язане з економічними поняттями постійних і змінних витрат. Постійні витрати – це ті, які не змінюються залежно від обсягу виробництва продукції. Наприклад, зарплати працівників, оренда приміщення тощо.

Читайте також:
В Україні прогнозують подорожчання хліба

Натомість змінні витрати – зовсім навпаки. Це, наприклад, матеріали для виробництва. Чим більше ти виготовляєш, тим більше матеріалів тобі потрібно, а отже й більші витрати.

Одноставковий тариф передбачає, що всі витрати – постійні. Натомість у тепловій енергетиці двоставковий тариф передбачає і змінні витрати – це, наприклад, зміна кількості теплової енергії, яку використовують споживачі.

Якщо говорити простими словами, то в той час, коли споживачі використовують більше тепла, воно буде дешевшим. Адже й знижується вартість його виготовлення для постачальника.