Прикордонники показали, як охороняють держрубіж на ділянці біля Тиси
29 чоловіків від початку повномасштабної війни потонули в Тисі. Про це розповіла речниця Мукачівського прикордонного загону Леся Федорова.
З 316 кілометрів ділянки кордону, який охороняє Мукачівський прикордонний загін, 121 кілометр — це річкова смуга. Хто і як намагається незаконно потрапити в країни ЄС, скільки платять і як вдається викривати переправників — у матеріалі Суспільного.
На одній з ділянок річка є розділювальною смугою між Румунією та Україною. До Євросоюзу кілька десятків метрів. Саме сюди зазвичай направляються ті, хто хоче незаконно перетнути кордон, — розповіла речниця Мукачівського прикордонного загону Леся Федорова.
«На ділянці з Румунією дещо більше, бо там річка є більш доступною. Частина її проходить вздовж траси Мукачево-Рогатин. Це населені пункти Луг, Великий Бичків, Ділове. Саме там фіксуємо найбільше спроб перетину кордону саме річкою. Також це населені пункти Солотвино, Тячів», — зазначила речниця.
За її словами, від початку повномасштабного вторгнення з води дістали тіла 29 чоловіків, які намагалися перепливти Тису.
«Точну кількість, скільки насправді людей потонуло у цій річці, ми не можемо сказати. Знаємо, що є випадки, коли з Тиси діставали тіла людей, але це було на досить значній відстані від кордону», — додала речниця.
За 2023 рік прикордонники Мукачівського прикордонного загону зафіксували 2000 спроб незаконного перетину кордону на пунктах пропуску. Стільки ж — поза ними.
«Саме на початку повномасштабного вторгнення таких спроб поза пунктами пропуску ми фіксували тільки в себе на ділянці до 50 чоловіків за добу. Наразі кількість таких спроб на сьогодні не перевищує тих показників, які фіксувалися нами на початку повномасштабного вторгнення. За переправлення чоловіки готові були віддавати по 15-16 тисяч доларів. Зараз ці цифри коливаються від 4 до 10 тисяч доларів», — говорить Леся Федорова.
Прикордонники використовують дрони для стеження за прикордонними смугами, в тому числі обладнані тепловізорами. А ще — постійно роблять обхід ділянки, перевіряючи цілісність загороджувального паркану та контрольно-слідової смуги.