Новий Бескидський тунель, який сполучить Закарпаття із Львівською областю, вже сягає більше кілометра вглиб гір
Через два роки там прокладуть колію. Цей тунель дозволить потягам рухатись швидше.
Наразі, роботи ще тривають. Тунель, який планують відкрити в 2017 році, матиме довжину 1764 м. За добу будівельникам вдається прокладати 3-4 метри майбутнього тунелю. Спершу там закладають вибухівку, згодом вивозять породу. Склепіння укріплюють арматурними арками, а далі бетонують.
Механічним способом будувати тунель було б швидше, безпечніше, однак дорожче. Більшість робітників відкрили для себе нову технологію роботи. Втім, успішно пройшли більшу половину шляху.
"Після цього ми зробимо і гідроізоляцію, і нанесемо ще один шар, - розповів начальник "Львівської залізниці" Богдан Піх. - Також після того як укріплять верх тунелю, візьмуться на нижню частину".
Об'єкт має стратегічне значення, адже дозволить рухатись поїздам двома коліями, на відміну від старого - одноколійного Бескидського тунелю.
"Кількість товарів обігу між Україною і Євросоюзом суттєво збільшиться і зменшиться собівартість самих перевезень, тому що поїзди швидше рухатимуться двома коліями і з набагато більшою швидкістю", - пояснив голова Львівської облдержадміністрації Олег Синютка.
Новий тунель буде і безпечніший, адже попередній в аварійному стані. Його збудували близько 130-ти років тому і кілька разів руйнували під час ІІ світової.
Вартість робіт сягає 103 млн євро та фінансується за кошти Європейського банку реконструкції і розвитку, а також кошти Львівської залізниці – 600 млн грн.