Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Депутати прийняли Стратегію розвитку Закарпаття до 2020 року

Сьогодні депутати облради затвердили Регіональну стратегію розвитку Закарпатської області на період до 2020 року. Стратегія нараховує 101 сторінку, сім розділів і додатки. Це спільний колективний...

Сьогодні депутати облради затвердили Регіональну стратегію розвитку Закарпатської області на період до 2020 року.

Стратегія нараховує 101 сторінку, сім розділів і додатки. Це спільний колективний продукт. Оскільки стратегія передбачає участь територіальних громад у плануванні та реалізації проектів розвитку нашого краю та базується на засадах сталості, нових підходах й спільному баченні завтрашнього дня, - зазначили у прес-службі Закарпатської облради.

Процес розробки стратегії регіонального розвитку мав висхідний характер. Він відпрацьовувався робочою групою, що визначала напрями розвитку та сфери реалізації заходів.

Строковість інструментів планування визначалася на основі поєднання довгострокового стратегічного плану та середньострокових циклів планування його реалізації. Визначені на основі цього підходу стратегічні цілі та заходи мають характер довгострокових (на 7 років) напрямів розвитку, тоді як програми орієнтуються на реалізацію пріоритетних завдань (3 роки). Ці заходи, будучи ключовими елементами стратегії, визначають сценарії та шляхи досягнення стратегічних цілей.

При розробці стратегії в основу її підготовки покладено такі основні принципи: партнерство,принцип спільної участі представників влади та приватного сектору,життєздатність, інтеграція, інновація, ієрархія стратегічних планів, інституційна пам‘ять та субсидіарність.

Модель розробки стратегії було обрано, виходячи з потреб регіону.

В документі закладені ключові характеристики області,природно-ресурсний, людський, економічний, науково-технічний, просторово-економічний потенціал краю, інфраструктурний розвиток та зовнішньоекономічна діяльність, основні чинники, стратегічні цілі та сценарії розвитку області, ризики та перешкоди ефективної реалізації намічених завдань.

У цілому, стратегія є основою для впровадження проектів регіонального розвитку, що випливають із її операційних цілей, є базисом для прийняття управлінських, бюджетних та інвестиційних рішень розвитку області. Водночас, як підкреслюють розробники, забезпечення її реалізації – це управлінське завдання, яке передбачає контроль за діяльністю численних організацій, що задіяні у процесі впровадження стратегії.

Для синхронізації рішень та дій органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій з цілями стратегії має бути внесено відповідні зміни до регламентів роботи цих органів, які передбачатимуть перевірку проектів рішень на відповідність стратегії, визначатимуть пріоритети використання коштів бюджетів розвитку адміністративно-територіальних одиниць області відповідно та узгоджено із Планом реалізації стратегії.

Всі необхідні дії та інвестиції, які будуть реалізовуватись в області до 2020 року, не можуть бути предметом єдиної регіональної стратегії і також не здатні включати всі потрібні втручання і завдання, які сприяють досягненню очікуваного результату. Тому у сценаріях виконання дана стратегія зосереджується на операційних цілях і заходах, які можуть бути здійсненні за допомогою цільового впливу органів місцевої влади за активної підтримки держави(субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів, цільові субвенції, фінансування з Державного фонду регіонального розвитку), узгодженої програми допомоги донорів і приватних інвестицій. Стратегія у значній мірі покладається на компетентність, готовність і бажання мешканців області сприяти змінам і покращенням.

Фінансове забезпечення реалізації стратегії здійснюватиметься за рахунок: Державного фонду регіонального розвитку; коштів галузевих (міжгалузевих) державних цільових програм та бюджетних програм центральних органів виконавчої влади, що спрямовуються на розвиток відповідної сфери у регіонах; субвенцій, інших трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам; коштів місцевих бюджетів; коштів міжнародної технічної допомоги, міжнародних фінансових організацій; коштів інвесторів, власних коштів підприємств.

Пропонується рекомендувати районним державним адміністраціям, Берегівському, Мукачівському, Ужгородському, Хустському та Чопському міськвиконкомам здійснити заходи, спрямовані на виконання завдань, визначених стратегією, розробити у шестимісячний строк проекти місцевих стратегій розвитку на період до 2020 року та подати їх на розгляд відповідних рад.