Житель Перечинщини потрапив на гачок інтернет-шахраїв
Інтернет не тільки полегшив життя людства, яке отримало доступ до інформаційного простору, але й дав змогу аферистам масово обдурювати людей.
Часто такі афери здійснюють шукачі легких грошей, відслідковуючи оголошення про продаж найрізноманітніших товарів, розміщені на Інтернет-сайтах. Тож потрібно бути максимально обережним, аби не «повестися» на балачки шахраїв під час здійснення операцій з купівлі-продажу. Та, на жаль, не всім це вдається, - розповіла речниця Перечинського РВ УМВС Мирослава Пекар.
Довірливі громадяни ведуть переписку з незнайомими людьми, під час якої розкривають зловмисникам свої персональні паспортні дані, номери банківських рахунків, платіжних карток та іншу інформацію, яку згодом шахраї використовують на свою користь.
Так, житель села Тур'я-Ремета Перечинського району добровільно перевів понад півсотні гривень на рахунок невідомої особи, «повівшись» на пусті обіцянки швидко заробити грошей. Ще один чоловік мав намір продати товар і з цією метою виставив оголошення в Інтернет-мережі. Невдовзі зателефонувала невідома особа. Розпитавши трохи про товар, псевдоклієнт запропонував розрахунок таким чином: гроші мав надіслати на рахунок продавця по Інтернету. Чоловік на це пристав і постраждав через свою легковірність. Бо довелося продиктувати номер своєї картки. Дізнавшись необхідну інформацію, невідомий зняв з рахунку картки кошти в сумі понад чотири тисячі гривень.
- Таких прикладів обдурювання довірливих громадян безліч. В основі їх лежить одна і та ж схема, - зауважує начальник Перечинського райвідділу міліції Віктор Ребрей. - Або шахрай отримує номер вашої картки, на рахунку якої є кошти, і знімає їх, звісно, без вашого відома. Або ви власноручно у банку переводите кошти на рахунок невідомої особи, будучи твердо переконаними, що це вам мають перевести обумовлену суму грошей за продаваний вами товар… Яким чином шахрай це робить? Він радить жертві по мобільному телефону, які кнопки в меню банкомата необхідно натискати. Люди, які не часто користуються банкоматом, автоматично виконують вказівки шахрая. А той свідомо заплутає жертві мізки, щоб людина втратила пильність. Як наслідок, з вашого рахунка зникають гроші… Є ще один варіант шахрайства, коли ви наперед оплачуєте кошти за товар, який бажаєте купити через Інтернет, а продавець зникає, отримавши ваші гроші на свій рахунок…
Міліція радить, як не стати черговою жертвою шахраїв:
У разі придбання товарів, що реалізуються через Інтернет, розраховуйтесь із службою доставки, не користуйтеся послугою передплати за товар.
Не рекомендується для переказу коштів користуватися послугами напівлегальних електронних платіжних систем, що не перевіряють своїх клієнтів.
Слід вимагати від продавця чи покупця копії паспорта, а для інтернет-магазинів - реєстраційних документів суб’єкта господарювання, перевірити відповідність банківських реквізитів з даними клієнта.
Як свідчить практика, у переважній більшості випадків шахраї для отримання коштів використовують банківські картки сторонніх осіб. Отже, розбіжність між анкетними даними продавця і особи, на рахунок якої пропонується переказати кошти, повинна насторожити.
Перевіряйте номери телефонів, з яких вам телефонують, та електронної пошти за пошуковими сервісами Інтернет-мережі (Google, Мета-Україна та ін.). У Google достатньо ввести запит «Хто мені телефонував?» і ввести номер телефону, що ви перевіряєте. Може виявитись, що ці контактні дані належать зовсім іншій людині, а не тому, хто вам представився.
У разі продажу товарів через Інтернет не слід вчиняти платіжні операції, які вам не зрозумілі, або діяти за інструкціями особи, яка назвалась покупцем.