Шістсот закарпатців потрапили "на гачок" телефонних шахраїв
Останнім часом у краї почастішали випадки телефонних шахрайств. Пройдисвіти, входячи в довіру до довірливих громадян, видурюють величезні суми, аж до сотень тисяч гривень.
При цьому телефонні шахраї використовують щоразу нові схеми для досягнення своїх злочинних цілей. Вони хороші психологи й вміло грають на людських почуттях. Основні завдання пройдисвітів - викликати стресовий стан своєї жертви, адже вони добре знають, що людина, переживаючи за безпеку своїх рідних, готова на все, лиш би йому допомогти, інформують у СЗГ УМВС України в Закарпатській області.
Цьогоріч закарпатська міліція зареєструвала вже 600 заяв та повідомлень громадян про вчинення різного роду шахрайських дій. З яких майже 200 уже розкрито. Проте, кількість шахрайств, вчинених за допомогою здійснення телефонних дзвінків, зросла у кілька разів.
Проаналізувавши всі звернення потерпілих, можна зробити висновок, що найбільше жертвами таких зловмисників стають люди поважного віку, оскільки вони є найбільш довірливі та беззахисні.
Аналіз показує, що телефонні шахраї діють за однією і тією ж схемою. Зазвичай вони телефонують потенційній жертві вночі, з прихованого номеру, розповідають страшні історії про близьких, при цьому часто називаються працівником правоохоронних органів і нав'язливо пропонують свої послуги. Зловмисник добре знає, що особа у стані стресу, не роздумуючи, поспішає роздобути необхідну суму і якнайшвидше переказати її, щоб допомогти своїй близькій людині.
Сумно казати, що, не дивлячись на всі попередження міліціонерів, потерпілі, перш ніж переказати гроші, навіть не здогадуються набрати номер свого родича або зателефонувати в міліцію, щоб упевнитися в достовірності отриманої інформації. Потерпілі звертаються до правоохоронців лише тоді, коли гроші шахраю вже передані.
Тож начальник УМВС України в Закарпатській області полковник міліції Сергій Шаранич радить закарпатцям, як не стати жертвою телефонних пройдисвітів:
- не довіряйте інформації, отриманій від незнайомців по мобільному телефону, та звертайте увагу на номер, з якого вам телефонують. Завжди перевіряйте таку інформацію, ставте якомога більше запитань та запишіть дані особи, яка вам телефонує;
- якщо вам телефонує невідома особа й повідомляє, що ваша близька людина скоїла дорожньо-транспортну пригоду, обов’язково поцікавтеся - де саме, на якій вулиці, в якому місті чи регіоні, марку автомобіля, його колір та державний номерний знак;
- якщо вам кажуть, що ваш син наніс кому-небудь тілесні ушкодження, розпитайте прикмети сина - колір очей і волосся, його зріст і тілобудову, в чому він одягнутий та взутий? Попросіть «міліціонера» передати слухавку сину, а при розмові з ним запитайте його дані - число, місяць і рік народження, адресу проживання, номер домашнього телефону і т.д. Окрім того, ставте йому якомога більше запитань, відповіді на які знаєте лише ви та ваш справжній син. Адже роль «сина» може майстерно зіграти спільник шахрая;
- якщо вам телефонує невідома особа, що представляється працівником правоохоронних органів і повідомляє, що ваша близька людина перебуває в міліції за скоєння то чи іншого правопорушення і потрібні гроші, з’ясуйте у «псевдоміліціонера» його звання, в якому саме міськрайвідділі він працює, на якій посаді, де саме знаходиться відділок, його адресу та робочий номер телефона.
Та головне - телефонуйте за номером 102 і дійте згідно інструкцій оперативного чергового. А також негайно зв'яжіться зі своїми рідними, про яких йдеться, та поцікавтесь про їх місцезнаходження. Цим ви убезпечите себе від шахраїв.