Пропіарившись у газеті Ужгородської міської ради, Василь Ковач порушив виборче законодавство
У газеті Ужгородської міської ради «Ужгород» (№39 від 27 вересня) на стор. 5 розміщений матеріал «Енергія добрих справ», в якому тезами подається інформація про результати роботи народного депутата України від одномандатного виборчого округу №68 Василя Ковача.
Попри те, що матеріал у газеті поданий як «звіт нардепа перед громадою», публікація містить ознаки політичної агітації.
Адже, згідно зі статтею 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України», передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата; однією з форм агітації є оприлюднення у друкованих ЗМІ «інших публікацій та повідомлень».
Крім того, станом на 27 вересня Василь Ковач уже був зареєстрований як кандидат у народні депутати на одномандатному виборчому окрузі №68.
Як повідомили спостерігача ОПОРИ у редакції газети «Ужгород» у відповіді на інформаційний запит, замовником публікації «Енергія добрих справ» є фізична особа Алла Кохан. За публікацію сплачено 2 955 грн, це підтверджує акт прийому-здачі робіт 142/1 від 29 вересня. Алла Кохан є довіреною особою кандидата у народні депутати Василя Ковача.
У цьому випадку порушено вимогу частини 7 статті 73 Закону України «Про вибори народних депутатів» – матеріали передвиборної агітації публікуються на підставі угоди, укладеної між редакцією та кандидатом у депутати і лише після того, як за розміщення публікації буде оплачено.
Оскільки замовником згаданої публікації є фізична особа, то оплата здійснена поза межами виборчого фонду кандидата. Це – порушення частини 6 статті 68 Закону, де йдеться: «Використання власних коштів партій, кандидатів у депутати чи коштів з інших джерел для проведення передвиборної агітації, у тому числі з ініціативи виборців, забороняється».
Крім того, у газеті публікація «Енергія добрих справ» не позначена як політична реклама, що є порушенням вимог частини 17 статті 74 Закону, де зазначено – «Усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі».