Народний депутат України заявляє, що перший українский автобан будуватимуть на Закарпатті
Народний депутат України Іван Бушко в інтерв’ю виноградівському телебаченню повідомив про те, що перший українский автобан будуватимуть на Закарпатті.
Іван Бушко нагадав, що на нещодавньому засіданні ради регіонів президент України заявив – 2014 рік стане роком будівництва та реконструкції доріг. Близько 50 мільярдів гривень державних гарантій та 12 мільярдів гривень іноземних інвестицій планується залучити в цю галузь. Такі величезні ресурси потрібні, тому що більшість доріг в Україні будувалися ще в 70-80 роки минулого століття. Вони вже мають по три і більше термінів зношення. Скажімо, потреба Закарпаття у будівництві й відновленні доріг на сьогоднішній день складає 3 мільярди, що становить один річний бюджет краю. Це, ясна річ, багато, та у влади вже є розуміння того, що латанням, як це робилося за останні десять років, проблему доріг вирішити неможливо.
Окремо зупинився нардеп на будівництві транскордонного автобану через Закарпаття. Його проект вже п’ять років припадає пилом у шухлядах українських чиновників. За цей час угорці встигли свою частину платної автомагістралі підвести до Вашарошнаменя, звідки вона двома гілками попрямує до Загоні та Лужанки.
Це важливий державний проект, до якого підключилися й окремі народні депутати. Зараз триває пошук інвестора, а безпосереднє будівництво автобану, за словами Івана Бушка, планується десь на початок 2015 року. Принаймі, на той час уже повинні бути зроблені перші рухи по даному проекту. Фактично, це п’ятий європейський коридор, спорудження якого триватиме щонайменше десять років.
Загальна протяжність автобану, який має назву М6, на ділянці Закарпаття становить 108 кілометрів, з них близько 40 відсотків – мости й тунелі, що позначається на загальній дороговизні та тривалості реалізації проекту. Скажімо, в Хорватії подібний автобан будують із 1994 року.
Від прикордонного села Дийда М6 пройде паралельно між існуючими автошляхами, у районі Доробратова перетнеться з автодорогою Мукачево-Рогатин і далі в напрямку між Міжгір’ям і Волівцем проляже через Сойми і перетне Карпати.
М6 матиме велике значення для всього Закарпаття, адже досвід показує, що на відстані 40-50 кілометрів по обидва боки автобану активно розвивається інфраструктура. А це, в свою чергу, сприятиме створенню нових робочих місць і залученню додаткових коштів до бюджету.