У Закарпатській ОДА вдосконалювали роботу Центрів надання адміністративних послуг
Сьогодні, 13 травня за сприяння Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Закарпатській обласній адміністрації проходить семінар-тренінг на тему: „Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг”.
Основною метою семінару є вивчення кращих українських і зарубіжних практик щодо створення і організації діяльності Центрів надання адміністративних послуг, обмін досвідом, обговорення проблемних питань та ймовірних шляхів їх вирішення, - інформує Департамент економічного розвитку торгівлі Закарпатської ОДА.
Питання функціонування ЦНАП є надзвичайно актуальним. Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) – місце спілкування влади і громади міста, де можна отримати будь-яку інформацію, консультацію чи послугу з відповідними побутовими умовами, компетентним і приязним персоналом і мінімізує корупційні схеми, наголосив голова ОДА Василь Губаль при відкритті зазначеного семінару.
Відповідно до Закону України „Про адміністративні послуги” в області створено та функціонують 18 центрів надання адміністративних послуг, у тому числі: 5 міських, 13 районних Практично всі громадяни є споживачами адміністративних послуг і від якості та комфортності надання таких послуг залежать стандарти життя людей та їх ставлення до влади.
Режим роботи центрів зорієнтований виключно на потреби суб’єкта звернення: шість днів на тиждень, у тому числі у суботу, без обідньої перерви. Два дні на тиждень прийом громадян здійснюється до 20.00.
В ЦНАПах області надаються послуги з реєстрації місця проживання, видачі паспортних документів, державної реєстрації юридичних та фізичних осіб підприємців, видачі документів дозвільного характеру для ведення бізнесу, реєстрації декларацій у сфері будівництва тощо.
Всього в області в ЦНАПах призначено на посади адміністраторів 54 особи та державних адміністраторів 22 особи. Впродовж 1 кварталу 2015 року ЦНАП прийнято 42170 звернень для отримання адмінпослуг, надано 38963 позитивних результатів розгляду. Також Центрами надано 35477 консультацій.
Разом з тим, залишаються проблемні питання щодо належного функціонування Центрів, насамперед недостатність коштів з державного та місцевого бюджетів для розбудови Центрів та здійснення їх матеріально-технічного оснащення. З метою наближення роботи центрів до європейських стандартів облдержадміністрацією спільно з обласною радою прийнято Програму підтримки центрів надання адміністративних послуг, якою передбачено фінансування з обласного та місцевих бюджетів у сумі 3,4 млн.грн. Однак цих коштів недостатньо. Необхідна державна підтримка, пошуки інших джерел фінансування, в тому числі донорських.
Окрім того є ряд інших проблемних питань, які сьогодні будуть порушені керівниками центрів і потребують фахового роз’яснення, вивчення досвіду кращих українських і зарубіжних практик щодо організації діяльності Центрів надання адміністративних послуг.
Віктор Тимощук представник Центру політико-правових реформ подякував голові Обласної державної адміністрації та Департаменту Економічного Розвитку і Торгівлі за увагу приділену зазначеному заходу.