Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Жодна сільська громада поблизу обласного центру не хоче бути разом з Ужгородом в одній громаді

Жодна сільська громада поблизу обласного центру не хоче бути разом з Ужгородом в одній громаді

23 липня, в Ужгороді відбувся ініційований Офісом реформ Депутатський день. Нагадаємо, його мета - обговорення і дискусія по проекту Перспективного плану формування спроможних територіальних громад у Закарпатській області.

Скажемо одразу: на відміну від попередніх зустрічей із представниками обласного депутатського корпусу, цього разу пристрасті у конференц-залі обласної ради не вирували. Чи-то приклад вже 21 області, які прийняли свої Перспективні плани, не дає спокою; чи-то роз’яснювальна робота, проведена в області, дійшла таки до адресата; чи-то законотворча робота парламенту зміцнила у твердженні, що реформ не уникнути і на теренах Закарпаття, та нинішній діалог у стінах обласної ради нині дійсно видався конструктивним, – зазначає прес-служба відомства. 

Представник виконавця державного замовлення – формування Перспективного плану - заступник начальника управління містобудування та архітектури Олег Боршовський презентував присутнім модель Перспективного плану, корегованого, з урахуванням підсумкових пропозицій від районів. Корекція відбулася, як у кількісному, так і в якісному сенсі. Приміром, якщо перший варіант плану містив 38 пропозицій щодо потенційних утворень, то нинішній варіант складається вже з 51-ї громади. Певні населені пункти за настійною пропозицією самих громад, відійшли до інших, аніж було запропоновано раніше, об’єднань.

Проте, за словами Олега Боршовського, говорити про вирішення усіх спірних питань поки не доводиться. До прикладу, найскладнішим у переговорному процесі є Ужгородський район, де практично, жодна сільська громада поблизу обласного центру, не хоче входити до одного об’єднання із Ужгородом. Чимало питань залишається у Берегівському, Хустському районах. Саме тут варто зосередити зусилля із з’ясування і оптимальних варіантів, і бажання самих громад, і перспектив їхньої спроможності у майбутньому.

Оскільки презентація була чіткою, зрозумілою і повною, питань до доповідача, практично, не виникло. Натомість, присутні, а серед них – депутати обласної ради, члени Громадської ради при ОДА, члени робочої групи, яка власне, і відповідає за реалізацію положень Закону України про добровільне об’єднання територіальних громад, поділилися і своїм баченням, і своїми сумнівами, і своїм ставленням до процесів, що відбуваються в Україні.

Загальний настрій можна визначити такими тезами: реформи необхідні; для того, щоб вони дійсно стали реалізованими у частині створення спроможних територіальних громад, необхідно вже на етапі підготовки Перспективного плану максимально врахувати побажання громад; об’єднавчий процес повинен супроводжуватися активним зрушенням у правовому полі – для чіткого визначення повноважень громад, їх фінансової підтримки, чіткою реакцією на запити громади, які у процесі реформування неодмінно будуть виникати.

Заслухавши усіх учасників зустрічі, Зібрання, головував на якому заступник голови Закарпатської ради Михайло Попович, визначили Перспективний план як такий, що взятий за основу, із врахуванням позицій, вартих до опрацювання, про які говорив Олег Боршовський, для затвердження його на сесії обласної ради у серпні.