На Закарпаття приїхав бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета
Сьогодні, 6-го липня, в Ужгороді відбулася зустріч бізнес-омбудсмена Альгірдаса Шемета та представників бізнесу і ЗМІ. Як відзначив бізнес-омбудсман, робота в цьому напрямку почалася в травні минулого року. "Наше основне завдання допомагати бізнесу у вирішенні проблем пов’язаних з регуляторним середовищем бізнесу, а також неправомірними вчинками збоку органів влади чи, зокрема, підприємств, що перебувають у власності держави.
За рік роботи було отримано майже 1000 скарг з різних питань, за якими було відкрито близько 550 розслідувань. Робота над значною частиною розслідувань – майже 70%, вже завершена.
Прямий ефект від наших дій – 3,5 мільярдів гривень. Хоча, зауважу, що до недавнього часу ми мали тільки 15 співробітників. Із Закарпаття у нас було 15 скарг, 10 з яких ми вже закрили. Прямий ефект – 28 мільйонів гривень. Це були питання пов’язані з відшкодуванням НДС, анулюванням результатів перевірок (близько 4 мільйонів гривень), і оцінкою товарів митницею.
Наразі має у розгляді дві викриті скарги, обидві стосуються митних питань. Справи знаходяться у стадії розгляду.
Згідно статистики – 95% тих, хто до нас звернувся, задоволенні нашою роботою", – відзначив Уповноважений.
Протягом року діяльність офісу бізнес-омбудсмана регулювалася постановою кабміну. Наразі профільний законопроект "Про Установу бізнес-омбудсмена" Верховна Рада України прийняла у першому читанні.
Як відзначив Альгірдас Шемета, прийняття закону збільшить ефективність роботи інституції, зокрема буде отримано доступ до документів з обмеженим доступом, органи влади будуть зобов’язані реагувати на рекомендації офісу бізнес-вповноваженого, і реагувати конкретно. Деякі пункти закону пов’язані з безпекою самих співробітників Офісу.