Бескидський тунель, який з’єднає Закарпаття з Львівщиною, будується з випередженням графіка
Тривають роботи зі спорудження нижнього уступу нового двоколійного Бескидського тунелю в Карпатах. Станом на 8 серпня будівельники пройшли 1177 метрів. Цей показник більш ніж на 260 метрів випереджає графік проходження нижньої частини, середня швидкість проходження – 6,5-7 метрів за добу.
За словами голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцеха Балчуна, реалізація цього масштабного інфраструктурного проекту – це один із пріоритетних напрямків у залізничній галузі. «Ми працюватимемо над тим, щоб покращувати стан залізничної інфраструктури, збільшувати пропускну здатність тих ділянок, які мають важливе значення для збільшення обсягу перевезення вантажів як у внутрішньому, так і міжнародному сполученнях. Одне із таких «вузьких місць» буде ліквідовано завдяки новому двоколійному Бескидському тунелю, що знаходиться на шляху міжнародного транспортного коридору. Приємно, що кредитні кошти для цього проекту надають ЄБРР та ЄІБ», – зазначив Войцех Балчун.
Оскільки пройдено більшу частину нижнього уступу, загальна протяжність якого 1764 метри, до роботи підключилися інші ланки будівельників, які споруджують ніші та камери. Зараз повністю готові 28 із 49 ніш та 7 з 12 камер. Ніші потрібні для того, щоб тут могли знаходитися колійники під час проїзду поїзда через тунель. Камери мають трохи більші розміри та призначені для тимчасового зберігання обладнання. За нормативами, у тунелі через кожні 30 метрів у шаховому порядку будуть розміщені ніші і кожних 150 метрів – камери, – констатує прес-служба "Укрзалізниці".
Окрім того, на відстані 411 метрів від східного порталу уже розпочали споруджувати прохід між новим та старим тунелями. Першим етапом такої роботи стало підсилення старого туннелю, а під час другого етапу будівельники механічним способом вибирають породу на 30-метровій довжині проходу.
На східному порталі тунелю (зі сторони Львівської області) колійники регіональної філії «Львівська залізниця» здійснюють облаштування першого етапу колійного розвитку (розроблено схил, змонтувати 4 стрілочні переводи, розпочато роботи з облаштування контактної мережі та включення цих стрілочних переводів в систему управління рухом). Перший етап колійного розвитку передбачає демонтаж 1200 метрів колій та влаштування нових колій більшого радіусу для забезпечення збільшення швидкості руху поїздів.
Водночас робота триває й на західному порталі (Закарпатська область). Залізничні будівельники регіональної філії провели гідроізоляційні роботи та працюють над оздобленням підпірної стінки.
Загальна вартість проекту з будівництва тунелю – 2,2 млрд грн з ПДВ. Із них загалом освоєно 1,08 млрд грн, у тому числі 325 млн грн у 2016 році. У структурі освоєних коштів: 533,6 млн грн за кредитом ЄБРР (у цьому році – 30,2 млн грн), 239,2 млн грн від ЄІБ (використані цього року) та 308,3 млн грн – кошти ПАТ «Укрзалізниця» (55,6 млн грн цього року).