Депутати облради погодили реорганізацію Хустської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат
Серед рішень, ухвалених депутатами облради, привертає увагу рішення про реорганізацію Хустської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів шляхом перетворення у Хустську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат І-ІІІ ступенів Закарпатської облради. Ухвалюючи його, депутати погодили нову редакцію Статуту цієї школи та рекомендували департаменту освіти і науки облдержадміністрації забезпечити здійснення необхідних організаційно-правових заходів такої реорганізації.
Головною метою спеціальної школи-інтернату є забезпечення реалізації права дітей, які мають вади слуху, на здобуття повної загальної середньої освіти, розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічною реабілітацією і трудовою адаптацією, виховання в них загальнолюдських цінностей, громадської позиції у відповідності до державних соціальних нормативів у сфері реабілітації, – йдеться у повідомленні прес-служби Закарпатської облради.
Серед її важливих завдань означено не тільки забезпечення права дітей, які мають вади слуху, на здобуття повної загальної середньої освіти шляхом спеціально організованого навчально-виховного процесу в комплексі з корекційно-розвитковою роботою, медичною реабілітацією, а й розвиток природних здібностей і обдарувань, творчого мислення вихованців, здійснення їх допрофесійної підготовки, формування соціально адаптованої особистості; сприяння засвоєння учнями норм громадської етики та загальнолюдської моралі міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок; сприяння фізичному і психічному розвитку дітей, виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; забезпечення у процесі навчання і виховання системного, кваліфікованого психолого-медико-педагогічного супроводу з врахуванням стану здоров’я особливостей психо-фізичного розвитку учнів; здійснення соціально-педагогічного патронату: надання психолого-педагогічної допомоги батькам (особам, що їх замінюють) з метою забезпечення їх активної участі в комплексній навчально-виховній, корекційно-розвитковій роботі; виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина; реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань; створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство; здійснення індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та вихованні з урахуванням фізіологічних особливостей кожного учня; на період перебування учнів у школі забезпечення належних умов їх проживання, навчання та всебічного розвитку.
Спеціальна школа-інтерант відтепер є триступеневою: І ступінь – підготовчий клас, 1-4 класи – початкова школа, що забезпечує початковий рівень загальної освіти; ІІ ступінь – 5-10 класи – основна школа, що забезпечує базову загальну середню освіту. ІІІ ступінь – 11, 12 класи – старша школа, що забезпечує повну загальну середню освіту.
Спеціальна школа-інтернат за погодженням із департаментом освіти і науки облдержадміністрації може мати у своєму складі дошкільні групи.
На основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття повної загальної середньої освіти у спеціальній школі-інтернаті встановлюється така мережа: дошкільне відділення; класи: підготовчий, 1-й, 2-й, 3-й, 4-й, 5-й, 6-й, 7-й, 8-й, 9-й, 10-й; 11-й, 12-й; факультативи: розвиток мовлення, поглиблене вивчення трудового навчання.
Зарахування учнів (вихованців) до спеціальної школи-інтернату здійснюється за наказом директора на підставі відповідних документів, які подають особисто батьки або особи, які їх замінюють. У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншої спеціальної школи-інтернату. За бажанням батьків учні школи можуть лише навчатися у спеціальній школі-інтернаті без проживання у ній.
Усі діти з недорозвиненням мовлення повинні мати висновок сурдолога.
Навчальний рік поділяється на два семестри.
Визначено і тривалість уроків та перерв, щоденну кількість і послідовність навчальних занять, а також зміст, обсяг і форму виконання домашніх завдань. Також означено, що лікувально-профілактична і корекційно-відновлювальна робота спрямована на максимальне збереження залишкового слуху у дітей. Два рази на рік проводяться поглиблені медичні огляди всіх дітей. Результати їх заслуховуються на педагогічних радах. Діти з хронічними захворюваннями знаходяться під постійним диспансерним наглядом Хустської дитячої поліклініки. Діти з супутніми хронічними соматичними захворюваннями одержують курс відповідного лікування.
Джерелами формування кошторису спеціальної школи-інтернату є: кошти освітньої субвенції, кошти обласного бюджету; кошти, отримані за надання платних послуг; доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання; благодійні внески юридичних і фізичних осіб та інші внески, не заборонені чинним законодавством.