Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • На Закарпаття везуть унікальний ретро-паровоз, щоб реалізувати туристичний задум

На Закарпаття везуть унікальний ретро-паровоз, щоб реалізувати туристичний задум

У м.Гайворон (Кіровоградщина) на залізничну платформу завантажили паровоз ГР-280 для подальшого транспортування на Закарпаття. Таким чином вийшла на фінішну пряму реалізація пілотного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії. Використання ретро-паровоза на Закарпатті було задумане на початку року для відродження та популяризація Боржавської вузькоколійки. В останні місяці проект кілька разів перебував на межі зриву через технічні причини, однак завдяки наполяганню Геннадія Москаля, котрий неодноразово звертався до керівництва Мінінфраструктури та Укрзалізниці, його вдалося повернути «до життя».

– Паровоз ГР-280 із кінця липня по кінець серпня у вихідні й святкові дні курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом, – повідомляє Геннадій Москаль. – Він тягтиме три пасажирські вагони і один вантажний для велосипедів, дрібного вантажу та організації громадського харчування. Усі вагони – наші, тобто з Боржавської вузькоколійки. Перед транспортуванням ретро-паровоза на Закарпаття Боржавську вузькоколійку разом із залізничниками ретельно оглянули радник міністра інфраструктури України Себастіан Тролле та голова громадської організації Міхаел Шнеебергер (пан Шнеебергер свого часу з нуля відновлював вузькоколійку в Румунії). Пілотний проект із використанням ГР-280 – тільки перша частина планів із відродження Боржавської вузькоколійки.

Для довідки: Паровози серії «ГР» виготовлялися в Німеччині з 1947 по 1956 року в рамках репарації Радянському Союзу. На сьогодні в Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР, один із яких – у м.Гайворон на Кіровоградщині. Ще кілька паровозів цієї серії встановлені в різних містах як пам’ятники.