Сьогодні "Анця Кушницька" з ретро-паровозом почне туристичний рейс з Іршави
Геннадій Москаль разом із керівництвом Іршавщини та представниками Ужгородської дирекції залізничних перевезень здійснив робочу поїздку в Іршавський район, щоб оцінити стан розташованої в межах району Боржавської вузькоколійки. В першу чергу керівник області оглянув залізничну станцію в м.Іршава, збудовану на початку 19 століття в період Австро-Угорщини, а затим проінспектував стан колії в Приборжавському та інших селах району аж до Кушниці.
– «Анця Кушницька» не заїжджала в Іршаву вже три роки, однак залізнична колія перебуває в цілком задовільному стані (це перевірили залізничники), – зазначив голова ОДА. – Приміщення станції в Іршаві взагалі унікальне, воно гарно збереглося, крім того, тут залишилося обладнання та апаратура ще з чехословацьких часів. Тому вирішено, що в п’ятницю й суботу туристичний маршрут із ретро-паровозом ГР-280 починатиметься не з Виноградова, а з Іршави.
Потяг розпочне рух з Іршави о 12.00 і доїде до Виноградова о 14.50. А о 15.30 вирушить із Виноградова назад і доїде до Іршави о 19.00 (графік руху із зупинками на проміжних станціях наведено нижче). Зараз на залізничній станції й прилеглій території місцева влада наводить лад. Ми оглянули Боржавську вузькоколійку аж до Кушниці й переконалися, що саме іршавський відрізок найбільш привабливий для туристичних рейсів. Крім того, тут збереглася маса дуже цікавих раритетних об’єктів вузькоколійки, які ми використаємо в перспективі. Наприклад, «австро-угорське» приміщення залізничної станції в Приборжавському, яке хоч і закинуте протягом довгих років, але не зруйноване й може бути відновлене в автентичному вигляді в короткий термін. Або надзвичайно цікаве відгалуження від Приборжавського до вапняного заводу із залізничним мостом через р.Боржава. В Кушниці досі стоїть унікальний семафор, біля якого ми плануємо зробити кінцеву для туристичного маршруту залізничну станцію. Вузкоколійні рейки збереглися майже по всій довжині від Іршави до Кушниці, вони хоч і заросли травою, але придатні для використання. А частину демонтованої сім років тому колії слід відновлювати. За останні кілька тижнів ми оглянули найважливіші об’єкти Боржавської вузькоколійки, щоб із наступного року закласти в бюджет фінансування на їх відновлення.