У місті над Латорицею триває реконструкція вокзалу
Мукачево по праву можна назвати залізничними воротами Закарпаття, як, приміром, Чоп – воротами України в Європу. Залізничний вокзал Мукачева, збудований ще за сталінською архітектурою, відтоді не міняв своєї монументальної зовнішності. Будували тоді капітально, тож тепер доводиться тільки час-від-часу оновлювати штукатурку. Зроблено ремонт і в залах очікування. А от стан перону «воріт Закарпаття» давно бажає кращого. Були сподівання свого часу на покійного міністра Георгія Кирпу, який починав свій трудовий шлях саме в Закарпатті. Але він збудував натомість красень-вокзал в Ужгороді, кінцевій станції, а з мукачівським вокзалом не встиг. Шкода. Однак з нинішнього року, нарешті, і на мукачівському залізничному вокзалі почалися роботи.
Вузлова залізнична станція «Мукачево» розташована на дільниці «Львів – Чоп» і включає Локомотивне депо, станцію колій та станцію сигналізації і зв'язку. Залізничні ворота Мукачева вже в цьому році надали послуги близько 384 тисячам пасажирів, тому важливість естетичного вигляду вокзалу важко переоцінити. Найвищий пасажиропотік спостерігається в літній період, коли відбуваються масові виїзди на південь України і навпаки приїздять тисячі відпочиваючих до здравниць Закарпаття. Всі, хто приходить на вокзал, в останні місяці бачать картину, коли на пероні працюють бригади будівельників. Одні не звертають на це уваги. Інші здивовані, оскільки на автовокзалі протилежна картина, там затишшя посеред калюж. Дехто ставиться до всього, що відбувається, більш критично і бажав би прискорення роботи та покращення їх якості:
Дмитро Тромпак, пасажир:
– Я востаннє був на цьому вокзалі 5 років тому. Вокзал звичайно змінився. Однак поки на пероні все розбито і не видно перспективи. Коли ремонт буде зроблений, тоді дамо оцінку.
Від чого залежить вправна робота, цікавлюсь від майстрів укладання плитки на пероні. Вони малоговіркі і не погоджуються розкрити власні секрети. Кажуть, що краще працюють руками, ніж язиком. Врешті один, повагавшись, погодився:
Володимир Наконечний, будівельник БУ-5:
– Я тут вже близько двох місяців. Затримка виникає, коли неправильно організована робота. Працюємо з непоганим настроєм. І хоч трохи жарко, а то навпаки – холодно, та, як кажуть в народі, «Поганому танцюристу завжди щось мішає». Класти плитку будемо в будь-яку погоду. Така наша доля. Кожен вибирає професію за покликанням, а роботу –за можливості. Я за спеціальністю паркетник, але на сьогодні потрібніші будівельники, тому перекваліфікувався.
Залізничники кажуть, що працюють тільки будівельні залізничні бригади. До речі, останній частковий ремонт перону проводили близько 10 років тому, тому важливість комплексних робіт не підлягає сумніву. За словами керівників вокзалу, в 2010 році продовжили його ремонт, який розпочали ще в 2009 році. Так, проведено ремонт всіх шести колій пасажирського парку, які понижено до 80 сантиметрів. Встановлено лотки для відводу дощової води. Тоді ж для збільшення пропускної спроможності пасажиропотоку відкрито колію № 3 для приймання та відправлення пасажирських потягів, в той час, як раніше по цій колії проходили тільки вантажні поїзди. Окрім того було демонтовано пасажирську платформу між 1-ю та 2-ю коліями – її перенесено та встановлено між 2-ю та 3-ю минулої зими. Пасажири мають надію, що перон також доведуть до ладу хоча б до наступних зимових свят. В поточному році вже замінили старий водопровід. Керівництво станції обіцяє встановити додаткове освітлення на пероні і платформі й до кінця року перон буде виглядати як новенький.
Пасажир Віктор Коновалов з оптимізмом дивиться в найближчі місяці і має надію що залізничники не зупиняться на досягнутому:
– Я живу в Мукачеві з 1970 року. Давно потрібно було покращити перон. Відмінно, що вони почали цей ремонт. Бачу, що роботяги працюють. Дуже швидко проклали колію. Тут мій батько працював машиністом і тому я дуже задоволений побаченим. Ще якби пішохідну естакаду над коліями відремонтували, яка коливається. Одна потужна буря може її повалити.
На жаль, керівництво станції в наступному році поки не внесло в план ремонт пішохідної естакади, так само, як і козирків від дощу та снігу над пероном. Подібні ми бачили в Ужгороді. А так і надалі доведеться ховатись від дощу в очікування потягів у приміщенні вокзалу В наступному році планують тільки ремонт фасаду вокзалу та невеличкі роботи всередині вокзалу.
Євген Свищо
Фото Івана Гарагонича