Освіта Мукачева: цифри і факти
Упродовж 2009-2010 навчального року діяльність управління освіти, педагогічних колективів навчальних закладів була спрямована на дотримання вимог законодавства про освіту, реалізацію положень актів Президента України і Кабінету Міністрів України, документів Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки обласної державної адміністрації, рішень і розпоряджень міської ради та її виконавчого комітету. Нині на державному рівні поставлено завдання реформування освіти з метою підвищення її якості та доступності. Прийнято Закон України„Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу". Цим законом внесено зміни до Законів України: „Про загальну середню освіту", а саме - термін навчання учнів становитиме 11 років, а не 12; „Про дошкільну освіту" – в частині обов’язкової дошкільної освіти дітей п’ятирічного віку. У минулому 2009-2010 навчальному році управління освіти, за сприяння органів місцевого самоврядування, продовжувало здійснювати системні заходи щодо подальшого розвитку освітньої галузі, створювало умови для забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти. Враховуючи доведений Міністерством фінансів України контрольний показник в сумі 79 626 160 грн., додаткові 2 574 679 грн. на утримання позашкільних навчальних закладів та 534 582 грн. на фінансування захищених статей для СОКу ДЮСШ з місцевого бюджету, загальний обсяг затверджених призначень в галузі „Освіта" у 2010 році складає 82 735 421 грн. що на 19 337 231 грн. більше минулорічного. На заробітну плату передбачено 66 027 254 грн., що становить 80% від загальних призначень, на харчування, медикаменти – 5 526 956 грн. (7%), енергоносії – 7 609 432 грн. (9%), розвиток матеріальної бази, поточний ремонт та придбання матеріалів - 2 339 169 грн. (2,5%), на капітальний ремонт – 853 420 грн. (1%), інші видатки – 379 190 грн. (0,5%). Незважаючи на складну економічну ситуацію у 2009 році, на сьогодні не допущено заборгованості з виплати заробітної плати, оплати послуг за спожиті енергоносії та продукти харчування. В повному обсязі та своєчасно виплачено відпускні, оздоровчі педагогічним працівникам, здійснено перерахунок мінімальної заробітної плати та погашено заборгованість по відрядженнях за 2009 рік та І квартал 2010 року. За підсумками 2009 року виплачено педагогічним працівникам премію за сумлінну працю в розмірі 70%, обслуговуючому персоналу матеріальну допомогу в розмірі 300 грн. У 2010 році передбачено кошти на проведення капітальних та поточних ремонтів у тих закладах, де такі роботи визначені як першочергові. Вже розпочато заміну старих вікон на металопластикові в чотирьох школах: № 3,6,10,20; капітальний ремонт спортзалу в НВК „ Первоцвіт " та санвузлів у початковому корпусі гімназії; зовнішньої каналізації в ДНЗ №3; огорожі в ДНЗ №19 та СЮТ. Придбано теплообмінники і до опалювального сезону їх буде замінено в котельнях ЗОШ №2, 3, 6, 7, 13, НВК "Гармонія" та ДНЗ № 5, 8, 16, 17, 18, 19, 20, 25, 34. Здійснено повірку лічильників та вузлів обліку газу. Крім того планується провести профілактичний огляд всіх котелень та їх частковий поточний ремонт. З метою виконання вимог з техніки безпеки та охорони праці проведено виміри контуру заземлення в усіх дошкільних закладах, наразі проводиться в школах та позашкільних установах. До кінця поточного календарного року планується провести ремонт електрощитових та освітлення в ЗОШ № 2,3,4,6,20,НВК "Гармонія", ДНЗ № 3,16,17,18,23,25. Здійснюються підготовчі роботи до проведення поточного ремонту дахів у спеціалізованій школі №4, НВК „Гармонія" та ДНЗ №3, класного приміщення в ЗОШ №16 та дощатої підлоги в ЗОШ №7. Завершено реконструкцію центральної трибуни стадіону СОКу ДЮСШ. Всього на виконання вищеназваних робіт передбачено 1 809 765 грн. З метою підготовки закладів до нового навчального року придбано матеріалів на 55 467 грн. (фарбу, вапно, цемент, пісок та ін.); ліжка для спальних приміщень для учнів перших класів на суму 131 954 грн., учнівські меблі на суму 70 480 грн. для п’яти шкіл, де відкриваються додаткові класи, меблі для двох дошкільних закладів на суму 68 409 грн., у яких з першого вересня буде відкрито додаткові групи. Проведено поточні ремонти класних та групових приміщень, частково ремонти санвузлів, спортивних, актових залів, спортивних та ігрових майданчиків за рахунок позабюджетних коштів, добровільних внесків спонсорів, батьків. У зв’язку з цим висловлюю щиру вдячність керівникам, педагогічним та батьківським колективам за належно проведену роботу, за розуміння та допомогу. Разом з тим ряд питань щодо покращення матеріально-технічної та навчальної бази залишаються не вирішеними: - будівництво спортзалів в тих закладах, де їх немає зовсім: ЗОШ №4, 14, школі-інтернат, гімназії та в тих закладах, де спортзали знаходяться у пристосованих приміщеннях і не відповідають вимогам: ЗОШ №1 та ліцей; - ремонт фасадів переважної більшості шкіл і дошкільних закладів, в першу чергу ті, що знаходяться в центральній частині міста; - встановлення шатрових дахів на окремих будівлях ЗОШ №3, 8, НВК „Гармонія" та капітальний ремонт шатрових дахів у закладах, де вони встановлені раніше; - придбання сучасних навчальних кабінетів та інтерактивних засобів навчання, учнівських меблів - заміна підлоги та проведення сучасних ремонтів внутрішніх приміщень переважної більшості навчальних закладів; - облаштування відмостків по периметру будівель та внутрішніх дворів тротуарною плиткою всіх освітніх установ; Завершено комісійне обстеження навчальних закладів. За висновками комісії всі установи освіти готові до початку навчального року. Нині, за лічені дні до першого вересня, потрібно ще раз ретельно перевірити готовність приміщень, привести в належний стан подвір’я навчальних закладів та прилеглу територію. В цілому – забезпечити організований початок нового, 2010-2011 навчального року. Дошкільна освіта Нинішню ситуацію в дошкільній освіті в Україні можна відзначити, як стадію між старою системою цінностей і новою, що лише формується і спрямована на забезпечення оптимальних умов виховання і навчання особистості. ХХІ століття висуває нові вимоги до цілей, завдань, структури та змісту дошкільної освіти. У цих умовах дошкільні навчальні заклади міста набувають нового статусу, розширюють свої функції, стають обов’язковими для відвідування їх дітьми, особливо старшого віку. Наявна на сьогодні мережа дошкільних закладів відповідає регіональним особливостям, забезпечує потреби громадян в освітніх послугах, враховуючи індивідуальні та національні інтереси, здібності й обдарування дітей. Протягом останніх років відслідковується тенденція збільшення кількості дошкільних груп. З вересня 2010 року заплановано відкрити ще 3 групи у ДНЗ №17 та 19. Із 156 груп, які сьогодні функціонують у дитячих садках, 151 - загального розвитку, 4 – санаторні, 1 – спеціалізована для дітей з інтелектуальною недостатністю. У 15 садочках продовжують надавати послуги з навчання дітей іноземним мовам. Дошкільною освітою охоплено 3469 дітей, що становить 71% від загальної кількості дітей по місту від 1 до 6 років. Враховуючи, що на сьогодні майже 92% дітей 5-ти річного віку відвідують садочки, питання 100% охоплення їх дошкільною освітою потребує особливої уваги. Саме тому першочерговим завданням як для керівників, так і педагогів-дошкільників і надалі залишається робота з обліку дітей у закріплених мікрорайонах, проведення роз’яснювальної роботи з батьками щодо залучення дітей у садочки, особливо передшкільного віку. Загальна середня освіта Мережа навчальних закладів сформована відповідно до освітніх запитів населення, а саме: 18 загальноосвітніх шкіл, з них 11 - І-ІІІ ступенів, 2 НВК „дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів, гімназія, ліцей; школа І ступеня та два навчальних заклади І-ІІ ступенів і повністю задовольняє потреби у здобутті якісної освіти. Очікується, що 1 вересня 2010 року сядуть за парти 9303 учнів, що на 198 більше, ніж у минулому році, а кількість першокласників збільшиться на 142. Мережа класів та контингент учнів за 2006-2010 р.р. У 2009-2010 навчальному році в школах організовано роботу 66 груп продовженого дня для 1965 учнів початкової ланки. З нового навчального року планується відкрити 67 груп продовженого дня. Актуальним залишається забезпечення здобуття належної освіти дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування і дітьми, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку і забезпечення. У 2009-2010 навчальному році в загальноосвітніх школа міста навчалося 16 випускників з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (5 учнів – випускники 11-их класів, 9 учнів - випускники 9-их класів). Всі учні даних категорій виявили бажання продовжити навчання: 5 випускників 11-их класів – у ВНЗ ІІІ-IV рівнів акредитації, 2 випускників 9-их класів - у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, 2 учнів – в ПТНЗ, 5 учнів – в 10-их класах загальноосвітніх шкіл міста. Управлінням освіти проводиться робота щодо інтеграції дітей з обмеженими можливостями у загальноосвітні навчальні заклади. У 2009-2010 навчальному році в них навчалося 112 дітей –інвалідів, для 43 учнів даної категорії організовано індивідуальне навчання на дому. Вісімнадцять з них - учні початкових класів, 7 – випускних (9-го, 11-го) класів; 25 учнів займаються за програмою загальноосвітньої школи, 18 - за програмою допоміжної школи. Дошкільною освітою охоплено 14 дітей-інвалідів. У всіх навчальних закладах створені умови для вільного доступу дітей з обмеженими можливостями. Проблема якості освіти заслуговує особливої уваги. У 2009-2010 н.р. державна підсумкова атестація для випускників 11-их класів мала свої особливості: проводилася 11 - 18 травня 2010 року у вигляді шкільних підсумкових контрольних робіт з трьох предметів: української мови (переказ, обов’язково), математики або історії України (обов’язково) та одного предмета з інваріантної складової навчального плану за вибором учнів. В той же час у 9-х класах ДПА відбувалася за звичним порядком. У 2009-2010 навчальному році управлінням освіти і науки облдержадміністрації разом з управлінням освіти міста зазначені питання були вивчені у всіх школах. Результати перевірки, розглянуті на засіданні колегій як управління освіти і науки облдержадміністрації, так і управління освіти. Ефективним засобом створення умов для рівного доступу до якісної освіти є проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Відповідно до Плану спільних дій управління освіти, управління освіти і науки облдержадміністрації та Івано-Франківського регіонального центру оцінювання якості освіти щодо організації та проведення ЗНО-2010 на території м. Мукачева було визначено 5 пунктів тестування: ЗОШ №2, 10, 11, 13 і 20. Реєстрація бажаючих пройти зовнішнє незалежне оцінювання проводилася у 2-х пунктах (методичному кабінеті управління освіти та ЗОШ І-ІІІ ступенів №13). Загальна кількість зареєстрованих осіб становила 987 осіб, з них 557 – випускники загальноосвітніх навчальних закладів, що становить 91,79% від загальної кількості випускників і 56, 4% від загальної кількості зареєстрованих та 316 випускників минулих років (32%). Складати ЗНО мовами нацменшин виявило бажання 67 випускників (угорською 36 осіб та російською 31), що становить 12% від загальної кількості випускників шкіл міста. За інформацією Українського центру оцінювання якості освіти 2 випускників у місті отримали 200 балів: учениця СЗОШ №4 Шепа Крістіна з двох предметів ( української мови та літератури , історії) та учениця ЗОШ №11 Чужкова Юля з одного предмета (української мови та літератури). 23 липня вони зустрілися з головою обласної державної адміністрації Ледидою О.О., який привітав їх з вагомим досягненням у навчанні і вручив цінні подарунки. Робота з обдарованими дітьми Важливими чинниками підвищення якості освіти є вдосконалення роботи з обдарованими дітьми, профілізація старшої школи та інформатизація навчально-виховного процесу. У 2009-2010 н.р. на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін учнями наших шкіл здобуто 61 диплом, що становить 15% від загальної кількості дипломів, тоді як у минулому навчальному році таких дипломів - 93 (20 % від загальної кількості дипломів). Загальна кількість дипломів у порівнянні з попереднім навчальним роком зменшилась на 32, кількість дипломів І та ІІ ступенів зменшилась з 46,2% до 41%; кількість дипломів І ступеня зменшилась з 12,9% до 8,2%. Слід наголосити, що кількість призових місць у порівнянні з попередніми навчальними роками суттєво зменшилась. На рівні минулорічних залишились досягнення учнів міста тільки з основ правознавства, української мови для угорських шкіл та трудового навчання (обслуговуюча праця). Одне призове місце здобули учні з угорської мови. Результативність виступу учнів на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з інших базових дисциплін значно погіршилась: на 5 призових місць менше зайняла команда учнів з основ економічних знань, на 4 призові місця менше – з математики, російської мови та літератури. На три призові місця менше здобули на обласних олімпіадах команди учнів з географії, фізики, французької мови, на два призові місця менше – з історії, української мови та літератури. На одне призове місце менше зайняли учні з німецької мови, біології, хімії та основ інформатики. Жодного призового місця не виборола команда учнів з образотворчого мистецтва, англійської мови та трудового навчання (технічна праця), що свідчить про неякісний відбір учасників та неналежну підготовку вчителями-предметниками. Найвищий результат показали учні ЗОШ № 1 (9 призових місць з 5 предметів, рейтинг - 115), високі результати продемонстрували учні гімназії (7 призових місць з 4 предметів, рейтинг - 100), ЗОШ № 6 (8 призових місць з 3 предметів, рейтинг - 95), ЗОШ № 11 (6 призових місць з 4 предметів, рейтинг - 90), ліцею (7 призових місць з 5 предметів, рейтинг - 85), ЗОШ № 2 (6 призових місць з 1 предмету, рейтинг - 70). У першу десятку закладів за числом призерів ІІІ етапу входять 2 навчальні заклади міста: ЗОШ № 1 та ЗОШ № 6. У порівнянні з попереднім навчальним роком покращилась результативність виступу на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад команд учнів ЗОШ № 1, яка піднялась з третього місця на перше. Водночас, команда учнів ЗОШ № 11 знизила свої результати - з першого місця на третє. Слід відзначити, що в порівнянні з минулим роком покращилися результати участі команд ЗОШ І-ІІІ ступенів №10, № 13, угорськомовного ліцею та НВК "Первоцвіт". Ґрунтовною підготовкою, наявністю сталої системи роботи, професійним підходом щодо підготовки учнів-учасників ІІІ етапу учнівських олімпіад вирізняються педагоги загальноосвітніх шкіл №1, 2, 6, ліцею та гімназії, які підготували по 3-6 переможців. Найбільшу кількість призерів підготували такі вчителі: Машіка Віктор Томашович – вчитель правознавства ЗОШ № 6 (6 призерів), Біланин Жанна Володимирівна – вчитель основ економічних знань гімназії (4 призери), Кополовець Оксана Федорівна – вчитель французької мови ЗОШ № 2 (3 призери), Котунович Тетяна Леонідівна – вчитель російської мови та літератури ЗОШ №1 (3 призери). Приємно відзначити, що 2009-2010 н. р. ми маємо п’ять призерів ІV етапу Всеукраїнських олімпіад, що становить 18,5 % від загальної кількості призерів області, а це на два більше, ніж у минулому навчальному році. Призерами стали: Димитрієва Олександра – учениця ЗОШ № 6, яка здобула диплом І ступеня з основ правознавства, Ковач Сільвіа – учениця ЗОШ № 2 - диплом ІІІ ступеня з французької мови, Хіміч Андріана учениця ЗОШ № 11 - диплом ІІІ ступеня з української мови та літератури, Фречка Марина – учениця ліцею - диплом ІІІ ступеня з основ правознавства та Гала Олександр учень гімназії - диплом ІІІ ступеня з фізики. Хіміч Андріана та Гала Олександр були переможцями ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад і у минулому навчальному році, а Ковач Сільвіа – у 2007-2008 н.р. Переможцями ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2009-2010 н.р. з основ правознавства, французької мови, фізики стали тільки учні нашого міста, які входили до складу обласних команд. Олімпіади – найбільш вагомий і масовий, але не єдиний вид змагання обдарованих дітей. Наші учні постійно беруть участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук Закарпаття. У минулому навчальному році учасниками I етапу (обласного) було 24 учні міста, 19 з них зайняли призові місця. У цьому навчальному році у ІІ етапі приймав участь 21 учень, 17 з них стало призерами. У порівнянні з минулим навчальним роком кількість дипломів першого ступеня суттєво збільшилась ( з 21% до 52%), водночас істотно зменшилась кількість дипломів другого ступеня (з 53 % до 24 %). Активними учасниками Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук є учні ЗОШ № 1 та ліцею. Як видно з діаграми у загальноосвітніх школах № 1, 2, 4, 20, ліцеї та гімназії всі учасники конкурсу-захисту стали призерами обласного етапу. Четверо учнів міста стало переможцями I етапу конкурсу попри двох учнів у минулому навчальному році. Це: учениця ЗОШ № 2 ім. Т.Г.Шевченка – Ковач Сільвіа, яка отримала диплом І ступеня, учениця ліцею – Пуйо Катерина - диплом II ступеня та учні ЗОШ № 1 ім. О.С.Пушкіна – Ісаєв Артем та Зозуля Анжеліка – дипломи ІІІ ступеня. Хорошою традицією стала підтримка міською владою обдарованих учнів та педагогів: 30 дітей, які мають високі результати в галузях освіти, культури і спорту та 10 педагогів щомісяця отримують премію міської ради. За значні успіхи в оволодінні знаннями з базових і спеціальних дисциплін призерів ІІІ, ІV етапів, учнів, які зайняли перше місце на ІІ-му етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад нагороджено грамотами управління освіти міськвиконкому, дипломами управління освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації та цінними подарунками на суму 4994 грн. та директорів і вчителів, які підготували призерів олімпіад нагороджено премією на суму 16232 грн. Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження профільного навчання у старшій школі. В 10 навчальних закладах освіти здійснюється допрофільна підготовка учнів 8-9-х класів з метою визначення професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напрямку профільного навчання у старшій школі. Допрофільною освітою охоплено 783 учнів у 29 класах. Кількість класів з поглибленим вивченням предметів - 90, а навчається в них - 2466 учнів. Поглиблено вивчається українська, англійська, німецька, французька мови, правознавство, математика, економіка, інформатика, фізичне виховання, образотворче мистецтво. Найбільше пріоритетним є вивчення іноземної мови – у 44 класах її опановували 1221 учень . Профільним навчанням у 2009/2010 н.р. охоплено 13 навчальних закладів, 22 класи, в яких навчається 519 учнів, що становить 81% ( обласний показник – 70,2%). Поширеним є філологічний напрямок – 9 навчальних закладів, 13 класів (ЗОШ №2, 4, 7,10,11,13,16, 20, гімназія), природничий – 2 навчальні заклади, 2 класи (НВК Гармонія, ЗОШ №7), суспільно-гуманітарний – 2 заклади, 3 класи (ЗОШ №1, ліцей), технологічний - 2 заклади, 2 класи (ЗОШ №6,13), економічний – 1 заклад, 2 класи (ліцей). У місті комп’ютеризовано всі навчальні заклади І-ІІ та І-ІІІ ступенів. Станом на 30.05.2010 р. у навчальних закладах наявні 439 комп’ютерів: у ЗОШ І-ІІ ступенів – 25 та у школах І-ІІІ ступенів – 407. Кількість учнів на 1 комп’ютер у школах І-ІІ ступенів – 4 та у ЗОШ І-ІІІ ступенів – 7. Рахуючи всіх учнів шкіл, на один комп’ютер у місті припадає 21 школяр попри 26 – по області. До першого вересня за рахунок коштів обласного бюджету комп’ютерним комплексом буде забезпечено ЗОШ №8. У позашкільних закладах наявні 60 комп’ютерів та 25 комп’ютерів у дошкільних установах. Навчання вчителів використанню комп’ютерних технологій здійснюється в основному під час курсів планової фахової перепідготовки при ЗІППО за рахунок годин, відведених на вивчення інформаційних технологій та за міжнародною програмою «Інтел. Навчання для майбутнього». Протягом цього навчального року навчання за цієї програмою пройшов 21 педагог міста. На сьогодні навчено 49 вчителів міста. Протягом попереднього навчального року централізовано отримано 21 692 примірника підручників на загальну суму 201 610 грн. Станом на 12 серпня 2010 року навчальні заклади забезпечені підручниками таким чином: 1 клас – 98 % (2 % підручників з іноземної мови не вистачає); Учні 2-их, 3, 4 -их класів користуються підручниками старого зразка (2003-2005 рік видання). Саме цими підручниками забезпечені: 2 клас – 70 %, 3, 4 класи – 80 %. 5 - 9 класи – 100 %; 10 клас – очікується нове поступлення; 11 клас – 90 %. Думаю нікого не треба переконувати в тому, що окрім надання певного рівня знань, школа повинна забезпечити збереження і зміцнення здоров’я дітей, утвердження прагнення до здорового способу життя, залучення учнів до позашкільної освіти, комплексну виховну роботу й організацію дозвілля. Фізичне виховання і спорт В навчально-виховних закладах спорт є невід’ємною складовою частиною формування загальної та професійної культури особистості згідно вимогам сьогодення, збереження та зміцнення здоров’я, організації та забезпечення здорового способу життя, підвищення рівня працездатності, створення умов для подовження активного творчого довголіття людини. У загальноосвітніх навчальних закладах міста функціонує 51 спортивна споруда, у тому числі 2 спортивних майданчики з тренажерним обладнанням, 2 тенісних корти, 2 футбольних поля зі штучним покриттям, 13 спортивних залів, 2 плавальних басейни тощо. Всі учні повинні пройти медогляд та визначення фізкультурної групи. У 2009-2010 н.р підлягало огляду 3176 учнів. Оглянуто 2897 (91,2%). Виявлено патології у 61,6% учнів. Відмічається зменшення кількості абсолютно здорових дітей. Слід відмітити ріст патології опорно-рухового апарату на 8,5 %, органів травлення на 0,5 %, органів кровообігу на 1,2%. На диспансерному обліку знаходиться 41,6% учнів. Значно зросла кількість учнів, що віднесені за станом здоров’я та фізичної підготовки до спеціальної групи по фізкультурі: Частина дітей має низький рівень функціонально-резервних можливостей серця (згідно проби Руф’є)Робота серед учнів, які за станом здоров’я віднесені до спеціальних медичних груп (СМГ), в цілому має позитивні зрушення. Важливою умовою для оптимізації фізичного виховання учнів є матеріально-технічна база навчальних закладів. У переважній більшості її стан незадовільний. Це знижує якість проведення навчального процесу з фізичного виховання, а також проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в позаурочний час. Першочерговими заходами щодо покращення матеріально-технічної та навчальної бази навчальних закладів залишаються будівництво спортзалів в тих закладах, де їх немає зовсім: ЗОШ №4, 14, школі-інтернат, гімназії та в тих закладах, де спортзали знаходяться у пристосованих приміщеннях і не відповідають вимогам: ЗОШ №1 та ліцей. Значна робота учителями фізичного виховання проводиться у позаурочний час: працюють секції з волейболу, баскетболу, футболу та туризму. Щороку відбувається шкільна спартакіада з різних видів спорту (волейболу, баскетболу, футболу та легкої атлетики). За результатами спартакіади у 2009-2010 навчальному році І місце посіла ЗОШ №11, ІІ місце – ЗОШ №13 та ІІІ місце - ЗОШ №16. Учні шкіл беруть активну участь в обласних змаганнях «Шкіряний м’яч» (ЗОШ №6), «Нащадки козацької слави» (ЗОШ №10), «Діти – олімпійська надія» (збірна команда учнів шкіл з легкої атлетики), «Ігри чемпіонів» (ЗОШ №16), «Старти надій» (ЗОШ №6, ІІ місце), Всеукраїнський зліт учасників дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри «Сокіл» («Джура») Українського козацтва та ін. 416 учнів шкіл мають змогу більш ґрунтовно опановувати різні види спорту під керівництвом досвідчених тренерів в 33 спортивних гуртках та секціях 4 відділень. Вихованець СОКу ДЮСШ Пузанов Костянтин, 1991р.н. став переможцем V Літніх Молодіжних ігор України зі спортивної ходьби, виконав нормативи Майстра Спорту України. На чемпіонаті України серед команд СОК ДЮСШ (м. Біла Церква Київської області) Мельник Максим і Бельдій Олександр стали срібними призерами з легкої атлетики. Окрім того, на чемпіонатах та першостях України троє вихованців СОК ДЮСШ отримали І-ші місця, 6 - ІІ місця і 2 – ІІІ місця з легкої атлетики; Лийвой Олександр зайняв І місце з пауерліфтингу, футбольна команда СОКу ДЮСШ ввійшла до Дитячої футбольної ліги України. Згідно Закону України „Про охорону дитинства", безкоштовні гарячі обіди отримували всі учні 1-4 класів, а це 3670 дітей. Вартість гарячих обідів становила 3,00 грн., у школі - інтернаті вартість 4-ох разового харчування - 10 грн. Для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей з малозабезпечених сімей було організовано безкоштовне гаряче харчування. Влітку 2010 р. організовано роботу 21 дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (проти 20-ти у 2009 році), а саме:17 таборів відпочинку з денним перебуванням при загальноосвітніх школах, 1 табору відпочинку з цілодобовим перебуванням при загальноосвітній школі – інтернат, 2 профільних таборів відпочинку з денним перебуванням при ЗОШ №16 «Юний рятувальник» та ЦТКЕС «Срібний намет - 2010» (проти 1-го у 2009 р.) та стаціонарного позаміського табору оздоровлення та відпочинку ДОК «Мрія». Для організації оздоровлення дітей в міському бюджеті на 2010р. передбачено 545 338 грн. Тривалість відпочинкових змін становить 14 та 18 днів, оздоровчих змін у ДОК «Мрія» - 21 день. Цього року вартість харчування в таборах з денним перебуванням становить 8 грн. на день проти 6 грн. в 2009р., в профільних таборах – 19 грн. проти 15 грн. в 2009 р. Позашкільна освіта Змін у мережі позашкільних установ м. Мукачево не відбулося. На сьогодні у місті функціонує шість позашкільних установ: ЕНЦ, СЮТ, СОК ДЮСШ, ЦТКЕС, Будинок школярів, ДОК „Мрія". Позашкільною освітою охоплено 3629 дітей проти 3465 гуртківців у 2008-2009н.р., що становить 39,8% від загальної кількості дітей (9105). У 40 гуртках ЕНЦ займаються 824 дітей; в 35 гуртках СЮТ – 651 дитина; в 43 гуртках ЦТКЕС – 758 дітей; в 54 гуртках Будинку школярів – 980; в 33 гуртках СОК ДЮСШ – 416 дітей. Крім того, у 18 загальноосвітніх закладах було організовано роботу 192 гуртків, секцій та інших творчих об’єднань, в яких займалося 4082 дітей, що в порівнянні з 2008-2009 навчальним роком більше на 7 гуртків та 265 дітей. Постійно здійснюються системні заходи щодо подальшого розвитку позашкільної освіти, створення умов для задоволення освітньо – культурних потреб і запитів дітей у професійному самовизначенні та творчій самореалізації. З метою створення додаткових можливостей для духовного, інтелектуального і фізичного розвитку учнівської молоді розширено мережу гуртків, секцій, клубів інших об’єднань. В Будинку школярів діє Клуб раннього розвитку для дітей 4-6 років „Індіго" та клуб військово – патріотичного виховання. З метою виявлення та пропаганди кращого педагогічного досвіду з питань удосконалення навчально – виховного процесу у гуртках науково – технічного та художньо – естетичного напрямку позашкільними установами (СЮТ, БШ, ЕНЦУМ) у лютому-березні 2010 року було представлено роботи на обласний конкурс "На кращу методичну розробку серед педагогів ПНЗ". В номінаціях "Психолого-педагогічні аспекти позашкільної освіти", "Організація навчально - виховного процесу", "Дидактичні матеріали" прийняло участь 10 керівників гуртків: ЕНЦУМ – 5 учасників, СЮТ – 3 , БШ – 2. Робота позашкільних закладів протягом цього навчального року стала результативною в міських, обласних, Всеукраїнських конкурсах, а саме: - грамотами управління освіти і науки ОДА відзначені юннати ЕНЦ за виставку «Новорічна композиція», «Український сувенір». - в обласній виставці – конкурсі декоративно – ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» гуртківці СЮТ обійняли 3 - І місць, 5 - ІІ місць, 8 - ІІІ місць. В обласних змаганнях з радіоконструювання СЮТ зайняла І та ІІ командне місце; з авіамодельного спорту і початково – технічного моделювання - ІІІ командне місце. - протягом 2009-2010н.р. в обласних конкурсах, фестивалях гуртківці Будинку школярів вибороли 41 місце: з них 7 – І місць, 25 – ІІ місць, 9-ІІІ місць. В конкурсах, фестивалях Всеукраїнського рівня Будинок школярів зайняв 8 - І місць, 5 – ІІ місць, 7-ІІІ місць. У цьому навчальному році до 65-ти річчя Дня Перемоги вперше був проведений фестиваль військово – патріотичної пісні «Сурми звитяг». Фестивалі «Різдвяна зіронька», «Смарагдові витоки» набули статусу Всеукраїнських. - вихованець СОКу ДЮСШ Пузанов Костянтин, 1991р.н. став переможцем V Літніх Молодіжних ігор України зі спортивної ходьби, виконав нормативи Майстра Спорту України. На чемпіонаті України серед команд СОК ДЮСШ (м. Біла Церква Київської області) Мельник Максим і Бельдій Олександр стали срібними призерами з легкої атлетики. Окрім того, на чемпіонатах та першостях України троє вихованців СОК ДЮСШ отримали І-ші місця, 6 - ІІ місця і 2 – ІІІ місця з легкої атлетики; Лийвой Олександр зайняв І місце з пауерліфтингу. - щороку на базі ЦТКЕС організовується профільний табір зі спортивного туризму з денним перебування, де відпочивають 90 талановитих дітей. До гурткової роботи в позашкільних установах залучені діти соціально вразливих категорій. Крім того, всі діти за власним бажанням і бажанням батьків мають можливість приймати участь у позашкільних заходах та займатися за інтересами, уподобаннями в гуртках, організованих загальноосвітніми навчальними закладами.