Водії автобусів почали масово звільнятися і їхати на заробітки
В ужгородській райдержадміністрації відбулася нарада за участю заступника голови РДА Олександра-Василя Гарновдія, начальника відділу інфраструктури та житлово-комунального господарства РДА Станіслава Матвієнка, старшого інспектора цього відділу В’ячеслава Крупніка та власників і керівників автотранспортних підприємств, які здійснюють пасажирські перевезення на приміських автобусних маршрутах у межах Ужгородського району. Зокрема: Володимир Козун (ПАТ „Ужгородське АТП 12107); Ярослав Сабовчик (ТОВ „Панонія Авто-Центр”); Степан Кіш (ПП „ШІК-ТРАНС”); Фізичні особи підприємці (ФОП): Ярослав Стегура та Володимир Галушка.
Причиною цієї наради стали факти погіршення стану пасажирських перевезень на приміських автобусних маршрутах, які не виходять за межі Ужгородського району, а також дострокове розірвання договорів із райдержадміністрацією (організатора пасажирських перевезень в Ужгородському районі) з боку окремих перевізників, визнаних такими за підсумками районних конкурсів.
В організатора перевезень накопичилося немало критичних зауважень до перевізників, які надійшли в райдержадміністрацію у чисельних заявах і скаргах від пасажирів – жителів населених пунктів району та обласного центру, – повідомляє Ужгородська РДА.
Водночас автомобільні перевізники оприлюднили ряд проблем, які вони самостійно, без органів державної влади та органів місцевого самоврядування, вирішити не зможуть. Або просто припинять цей вид діяльності (автомобільні пасажирські перевезення), що, звичайно, райдержадміністрація також допустити не може.
Основними проблемами автоперевізників стали: різке зниження пасажиропотоків на приміських автобусних маршрутах, яке пов’язане з виїздом на заробітки великої кількості працездатної частини населення району; більшість автобусів, які використовуються в районі, відпрацювали всі міжремонтні терміни і потребують або капітального ремонту, або заміни на нові. Інакше немає гарантії безпеки руху. Водночас вартість нового автобусу, класу „Євро-5”, на ринку транспортних засобів такого типу, коштує від 50 до 60 тис. доларів, яких у цих перевізників, немає; кваліфікована, працездатна робоча сила автоперевізників (водії, механіки, автослюсарі тощо) масово звільняється з роботи у зв’язку із працевлаштуванням за прямим призначенням „за ближнім зарубіжжям”.
Учасники „круглого столу” домовилися попрацювати над юридичними, економічними, фінансовими, інженерно-технічними та соціальними варіантами вирішення проблеми пасажирських перевезень та повернутися до їх розгляду не пізніше 17 жовтня поточного року.