В.о. керівника "Укрзалізниці" розповів про масштабні транспортні перспективи Мукачева
Виконуючий обов’язки голови Укрзалізниці Євген Кравцов розповів про майбутнє транспортної інфраструктури Закарпаття і, зокрема. Мукачева.
"У нас є і цілком швидкі, недорогі і реальні варіанти переходу на залізничний Єврошлях в західному напрямку.
Як це буде? (А це буде, тому що працюємо над цим інтенсивно і цілеспрямовано).
Зараз від кордону до міста Мукачево у нас вже є євроколія. Поки вона використовується тільки для вантажних перевезень. Від цієї колії власне до вокзалу метрів триста. Наша ідея (йдеться зараз про перший етап) - побудувати тут пасажирську платформу для поїздів євроколії. При сприятливих обставинах це можна зробити вже наступного року. Потяги звідси підуть в першу чергу в Угорщину (Захонь, Будапешт), потім до Словаччини (Кошице, Братиславу), до Румунії (Сату-Маре).
У перспективі можемо поїхати і на Відень - це найкоротший шлях. До Відня через Будапешт - 2 години 40 хвилин часу.
Якщо ми переходимо до Словаччини, то найближче місто - це Кошице. Там, до речі, аеропорт досить немаленький. Це питання для Закарпаття є актуальним. З Кошице маршрут можна робити далі або на Братиславу, або на Прагу. Там євроколія цілком дає нам таку можливість. Тобто, ця євроколія дає нам можливість швидко поїхати в глиб Європи.
Якщо швидко вдасться все скоординувати з угорською стороною, - це варіант, який можна запустити вже через кілька місяців. У мене вже запланована зустріч з угорським послом.
Вже працюємо з місцевою владою, щоб мерія відремонтувала автомобільну дорогу, що веде до цієї платформи.
Мукачево - це друге за величиною місто регіону. «Ворота Закарпаття». Географічно воно зручніше, ніж Ужгород, який знаходиться в стороні від основних транспортних потоків.
Ми можемо говорити про перший крок до створення в Мукачево великого транспортного хабу між поїздами широкої і євроколії.
Географія маршрутів з Мукачева необмежена. Сюди також приходять потяги зі Львова та інших регіонів по широкій колії плюс дорога М6.
Коли говоримо про програму-максимум по Мукачево, то в планах - знесення старого вантажного двору і обладнання там парку шляхів євроколії. Але це вже більш віддалена перспектива. Для цього вже ведуться переговори з Європейським інвестиційним банком, який дивиться на це позитивно. Це грантовий проект, але доведеться набратися терпіння, оскільки європейці роблять все грунтовно і не поспішаючи. Але перший етап ми зробимо швидко і відразу. Самі.
Нам важливо привчати пасажира, заміряти пасажиропотоки, щоб дивитися, куди ще люди зможуть поїхати.
Який рухомий склад ми задіємо? На першому етапі плануємо, що це буде угорський рухомий склад. Різні варіанти. Рейковий автобус або поїзд локомотивної тяги. Якщо рейковий автобус - угорський, якщо поїзд з локомотивом, то локомотив від Чопа ходити буде наш, а вагони можуть бути угорські.
Тобто ми робимо інфраструктуру, привозимо пасажирів. Всі отримують більш зручне сполучення. Пасажири будуть і з українського, і з угорського боку. Розклад буде координуватися, в тому числі і під пересадку.
Без перестановки з однієї колії на іншу пересадка значно прискориться. І, звичайно, ідеальним було б, щоб митний і прикордонний контроль здійснювався по ходу від Мукачева до Чопа.
Звичайно, реалізація цієї ідеї вимагає уваги і зусиль. Вона відкриває масу можливостей, головна з яких - свобода пересування.
Пора вирватися на новий шлях", зазначив Євген Кравцов.