Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Кабмін вирішив, як навчатимуться "першачки" з наступного року

Кабмін вирішив, як навчатимуться "першачки" з наступного року

З наступного року учні початкових класів навчатимуться за новим стандартом.

Його затвердив Кабінет міністрів, повідомляє прес-служба Міністерства освіти та науки.

Стандарт орієнтований здебільшого на здобуття учнями компетентностей, а не лише знань.

"Саме в цьому документі закладено ключові елементи – вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти – що визначають зміст освіти в початковій школі.

Саме тут закладено, що саме дитина має знати, вміти, розуміти після завершення чотирьох перших класів", –  розповіла міністр освіти та науки Лілія Гриневич.

Вона пояснила, що робота над стандартом тривала 2 роки. При цьому було використано досвід 7 країн – Фінляндії, Сінгапуру, Ірландії, Шотландії, Франції, Канади та Польщі.

"Водночас ми ґрунтуватися на кращих практиках української школи", – додала міністр.

У стандарті визначено загальні та обов‘язкові результати навчання за 9 галузями:

- мовно-літературною

- математичною

- природничою

- технологічною

- інформатичною

- соціальною і здоров’язбережувальною

- фізкультурною

- громадянською та історичною

- мистецькою

За цим стандартом у 2018-2019 навчальному році розпочнуть навчання всі перші класи України.

Обов’язкові результати показують, що дитина має вміти, знати, розуміти після кожного з 2 циклів навчання в початковій школі. Тобто після 2-го та 4-го класу.

Світовий досвід свідчить, що дитина в ранньому віці розвивається стрибкоподібно, з огляду на це й передбачено окремі вимоги саме після таких циклів навчання.

Щоб показати різницю між загальними та обов‘язковими результатами навчання, Лілія Гриневич навела закладені в стандарт положення, що мають розвивати академічну доброчесність у дітей.

"Після 2-го класу дитина має "визначати авторство власних робіт. Виявляти повагу до авторства інших осіб.

А після 4-го класу дитина має вміти дотримуватися елементарних правил використання власних і чужих творів", –  повідомила міністр.

Вона пояснила, що докладніше реалізація обов‘язкових результатів навчання буде виписана в типовій навчальній програмі.

Наприклад, обов‘язковий результат навчання "Здійснює обчислення зручним для себе способом у навчальних ситуаціях, зокрема під час гри" виражатиметься у наступних очікуваних результатах:

- оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми (шукає номер квартири (будинку), місця в кіно-театрі, у вагоні потяга, автобусі, літаку, номер кабінету в різних установах, номер телефону тощо);

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає), добуток (множить), частку (ділить зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють);

- знаходить значення математичних виразів;

- обчислює значення виразів зі змінною;

- застосовує різні способи виконання арифметичних дій із числами (додавання, віднімання, множення, ділення) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах.

Окремо міністр зауважила, що разом із стандартом приймаються 4 базові навчальні плани.

Зокрема, в них закладено збільшення обсягу вивчення української мови в школах національних меншин.