Як в Ужгороді виготовляють якісну кабельну продукцію для світових автобрендів
Близькість до Європи, кваліфікована дешева робоча сила, працьовитість людей – ось на що звертають увагу іноземні інвестори, які вкладають свої кошти та зусилля у створення рбочих місць на Закарпатті. Одним з таких підприємств є завод ТОВ «УНГВАЙЕР». Компанія спеціалізується на виготовленні кабельної продукції для провідних автомобільних брендів: “Volvo” та“Ford”.
Саме підприємство з’явилось не на пустому місці. Як розповів інтернет-виданню “PMG.ua” директор підприємства Віктор Костю, у кінці 1940-х роках в Ужгороді запрацював механічний завод, який виготовляв меблеву продукцію для суднобудівної промисловості Радянського Союзу. Після розпаду СРСР збувати цю продукцію було нікому. Тому у 2009 році угорські та американські інвестори вирішили після успіху в Угорщині вкласти кошти на створення сучасного заводу. Місцем реалізації цього проекту став колишній деревообробний цех Ужгородського механічного заводу. І підприємство “Ungwire” взяло закинуте приміщення площею у понад 5 тисяч кв.м в оренду.
За цей час було зроблено чимало робіт для того, аби будівля радянської епохи всередині перетворилася на сучасний робочий майданчик європейського рівня. Ба більше, підприємство продовжує впроваджувати європейські цінності та стандарти при створенні робочих місць для своїх працівників. Так, зимою на підприємстві працюють твердопаливні котли. Це дає можливість підприємству заощадити на опаленні, при цьому якісно обігріти приміщення під час суворих зимових умов. А цього літа на території підприємства очікується впровадження однієї новації. За словами Віктора Костю, підприємство закупило обладнання для холодного випаровування. Це дасть можливість людям уникнути жахливих спекотних умов влітку. “У радянські часи при проектуванні цих будівель не думали над енергозбереженням і над пристосуванням приміщення до певних погодних умов. Тому ми вирішили заповнити цю прогалину”, - сказав Віктор Костю.
Загалом на підприємстві працюють 650 працівників, для яких створені й інші умови для праці та відпочинку. Так, обладнання на підприємстві комп’ютеризоване. За словами Вікторії Асалай, яка є контролером якості продукції, усі показники звіряються з даними на комп’ютерах. Варто зауважити, що робітники працюють на обладнанні як американського, так і європейського виробництва. “Тут усе працює за тією ж схемою, що і у наших партнерських заводах в угорських містах Дєндеш та Геделле. Як там, так і тут, є зони для спортивного відпочинку, є зони для відпочинку на свіжому повітрі і т.д.”, – сказав Віктор Костю.
Сам робочий процес на підприємстві триває у дві зміни. Одна зміна триває з 7:55 по 16:30, а інша – з 16:35 до 1:10 ночі. 650 працівників розбиті на зміни А і В. Одна група працівників протягом одного тижня працює в денну зміну, а протягом наступного – у вечірній час. А зарплата складає близько семи тисяч гривень на руки.
Утім, є і можливість заробити більше, якщо працюєте понаднормово.
Таку робочу стежину свого часу пройшов і Микола Лецо, який є начальником зміни В. Він, дипломований викладач угорської мови, працює тут з самого початку, з 2009-2010 року, коли підприємство проходило процес становлення. Він, як й усі інші, починав з посади звичайного оператора. Та вміння працювати з колективом, організаторські здібності допомогли йому поступово рухатись по кар’єрній сходинці. І він вже протягом семи років є начальником зміни В.
Пан Микола розповів, що успіхом цього підприємства є активна співпраця підприємства з іноземними інвесторами, а також активна робота на закордонний ринок: “Нашим основним партнером є американська компанія “Lear Corporation”, яка у свою чергу, співпрацює з такими брендами, як “Volvo”, “Ford”. Завдяки такій співпраці уся наша кабельна продукція експортується в Угорщину, Швецію, Іспанію, Німеччину, Китай і т.д.”.
Сам пан Микола є дипломованим викладачем угорської мови. І саме тут йому знадобились знання угорської мови, адже чимало працівників живуть в угорськомовних селах Закарпаття. А у самому приміщенні є двомовні надписи, що свідчить про толерантне ставлення та повагу до кожного працівника.
Саме підприємство, незважаючи на сусідство з більш потужнішими підприємствами Ужгорода та Ужгородщини, все таки знайшло свою нішу і стало вагомою частиною бізнес-палітри Закарпаття.
Автомобільний експерт Олег Полажинець у коментарі інтернет-виданню “PMG.ua” зауважив, що причиною появи таких підприємств є рентабельність, зокрема, у тому, що нині українці є дешевою робочою силою. Але при цьому створення таких деталей є важливим для виготовлення самих автомобілів.