Такого в Україні ще ніде нема: в Закарпатті в лісі облаштували кругове перехрестя
Із робочим візитом до лісівників Рахівського держлісгоспу завітали представники мас-медіа, а от з ревізією – головний спеціаліст відділу лісових ресурсів та охорони праці Василь Хміль. Завітали поважні гості, щоб разом перевірити готовність держлісгоспу до здачі новозбудованої лісової автомобільної дороги.
Василь Хміль разом з директором держлісгоспу Володимиром Приступою, представниками влади, туризму та деревообробної галузі Рахівського району в урочистій обстановці відкрили нову лісову дорогу в ДП «Рахівське лісодослідне господарство», – повідомляє прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.
Протяжність відкритої ділянки на даний момент складає 4,9 кілометра. Будівництво розпочалося з січня поточного року. Новозбудована лісова артерія пролягає від перехрестя доріг Урочища Комин, Малий Трифовий, Липовий і веде до урочища Балцатул, Говерлянського лісництва. Тут є і перший та поки що єдиний в Україні кільцевий рух. Дорогу власними зусиллями та коштами збудували працівники ДП «Рахівське лісодослідне господарство», залучивши до процесу власну техніку держпідприємства – автогрейдер, самоскиди, віброкаток, 2 гусенечні великовагові екскаватори, бульдозер. Крім того, залучили близько 30 чоловік. А це кращі спеціалісти з лісового господарства, проектанти і науковці Івано-Франківського УкрНДІгірліс.
З 2008-го року з початку прийняття Урядом України державної програми будівництва нових лісових доріг ДП «Рахівське ЛДГ» збудувало 70 км. Побудована дорога косогірним методом. Максимальний підйом дороги до 12 відсотків. На дорозі передбачені роз’їзди, перепуски та встановлені знаки.
Вартість робіт – 300-400 тисяч гривень на 1 кілометр. При цьому будівництво лісових доріг з 2010 року проводиться за рахунок власних коштів держпідприємства. Всі дороги поставлені на баланс. А це значить, що проводиться поточний ремонт та їх утримання.
Володимир Приступа наголошує, що ця дорога лісогосподарського призначення – вона повинна з’єднати всі дороги урочищ в одну мережу, що дозволить підвищити ефективність проведення протипожежних заходів (завдяки поліпшеній інфраструктурі розширяться можливості під’їзду до можливих вогнищ пожежі), а також буде використовуватися для лісогосподарських потреб (наприклад, підвезення посадкового матеріалу, проведення санітарно-оздоровчих заходів, транспортування лісопродукції). Це в свою чергу дасть економію витрат. Дуже важливою вона є для розвитку гірського велотуризму, для туристів з рюкзаком та фототуристів. А ще для місцевих жителів, які звозять дорогою сир, вурду та яфини.
За словами головного спеціаліста відділу лісових ресурсів та охорони праці Василя Хміля, на даний час густота лісової мережі по Закарпатському обласному управлінню лісового та мисливського господарства складає 5 км на 1000 га. При чому, у високогірних районах щільність доріг менша ніж у низинних, і є значно нижчою, ніж у країнах Європи (25-35 кілометрів на 1000 га). Для досягнення оптимальної щільності лісових автомобільних доріг необхідно щороку здійснювати будівництво нових лісових доріг та проводити ремонт, реконструкцію та відновлення наявної лісової дорожньої мережі.