Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Трудові книжки скасують, а зарплати рахуватимуть по-новому: що та як зміниться

Трудові книжки скасують, а зарплати рахуватимуть по-новому: що та як зміниться

Кабмін підготував і ухвалив законопроєкт про скасування паперових трудових книжок і автоматичне призначення пенсій. Документ передадуть до Ради, де його мають розглянути парламентарі.

Трудових книжок більше не буде?

Будуть, але підприємства не повинні їх зберігати. Якщо співробітник хоче, може забрати її собі та тримати вдома, а роботодавець на вимогу зобов’язаний її заповнювати. Всі дані водночас зберігатимуться онлайн.

Тобто якщо ви не хочете прощатися з паперовим документом, ніхто у вас його не забере.

Читайте також:
Чи матимуть вчителі доплату за період карантину: відповідь в.о. міністра

Що ще зміниться?

Під час оформлення не треба буде подавати трудову книжку – вистачить паспорта, ІПН та інших документів (якщо того вимагає роботодавець і дозволяє закон, наприклад, довідка про медичний огляд).

Одне з найважливіших нововведень – пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Не доведеться звертатися до Пенсійного фонду, збирати довідки, доводити свій стаж і підтверджувати його.

А якщо стаж або зарплату порахують не так, як мені вигідно?

Закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям виключати той час роботи, коли в них був низький заробіток. Пенсійний фонд спершу повинен вважати так, як вигідніше майбутньому пенсіонерові. Але якщо раптом виникнуть проблеми, вже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням здійснити перерахунок.

А як без трудової дізнатися свій стаж?

Українці зможуть отримати електронний документ із інформацією про свій стаж в інтернеті. Такий документ може знадобитися, якщо того вимагає роботодавець (наприклад, для конкурсу на посади у вас має бути стаж у відповідній сфері).

Щоправда, для цього потрібно оформити електронний цифровий підпис. Також у Кабміні розглядають можливість використовувати технологію BankID. Тобто з’явиться можливість ідентифікувати себе й за допомогою банківської картки.

Читайте також:
ТОП змін в Україні з червня: найбільші нововведення у перший місяць літа

Як раніше пояснювали в Кабміні, роботодавці зможуть перевірити справжність документа за допомогою QR-коду, який автоматично накладатиметься на ці документи.

Якщо в людини є трудовий стаж до 2000 року, буде можливість занести цю інформацію в електронний реєстр – самостійно або за допомогою роботодавця. Тоді зберігати трудову книжку як носій інформації зовсім не буде потреби.

Якщо хтось все ж захоче "колекціонувати" інформацію про свій стаж у трудових книжках, забороняти це держава не зможе.

"Все ще можна просити свого роботодавця робити в ньому записи й ставити штампи. Але ні працівник, ні роботодавець це тепер не зобов’язані робити", – пояснили в уряді.