Швидка допомога почала працювати по-новому: що зміниться під час виклику
З 1 січня швидка допомога в Україні працює за оновленими правилами. Таке рішення ухвалив Кабінет Міністрів ще в грудні минулого року. Так, виклики поділили на чотири категорії: критичні, екстрені, неекстрені і непрофільні.
Чиновники сподіваються, що таким чином вдасться швидше діставатися до громадян, які потребують невідкладної медичної допомоги.
Критичні виклики. На них медики повинні реагувати в першу чергу, а швидка повинна прибути за адресою протягом 10 хвилин. До критичних викликів відносяться випадки, коли людина не дихає, втратила свідомість, у неї сильна кровотеча.
Екстрені виклики. Швидка зобов’язана приїхати не пізніше, ніж за 20 хвилин. Наприклад, коли у людини є ознаки інсульту або з’явилася раптова біль в животі, грудях, що може бути ознакою внутрішньої кровотечі або серцевого нападу і може призвести до різкого погіршення стану, якщо не надати допомогу.
Неекстрені виклики. Йдеться про ті випадки, коли людина потребує огляду лікаря. Наприклад, сильно підвищений тиск, підозра на пневмонію. У таких ситуаціях може допомогти і сімейний лікар, але якщо його немає (вихідні дні або ніч), то в такому випадку повинна приїхати швидка.
Непрофільні виклики. Ситуації, коли диспетчер швидкої допомоги сам може дати поради: що робити і куди звернутися, або навіть запросити до телефону лікаря бригади швидкої, який дасть пораду. Наприклад, це може бути укус кліща або навіть перелом, або висока температура. В такому випадку порадять їхати в травмпункт або звернутися до сімейного лікаря.