Фестиваль "Червене вино" матиме новий логотип (ФОТО)
За ініціативи оргкомітету та зусиллями волонтерів найпопулярніший фестиваль Закарпаття матиме оновлену символіку.
Останні кілька тижнів у Мукачеві не тільки готуються до новорічно-різв’яних свят, а й завчасно до фестивалю «Червене вино», який традиційно відбудеться на Василя (12-14 січня) в центральній частині міста.
Вже вдалося дізнатися чимало новинок майбутнього фесту. Розпочнемо наші «викриття» з символіки.
Останні кілька років, з 2010-го, логотипом фестивалю стала робота Ірини Янцо, PR-менеджера гурту «Рокаш», який тоді вперше вийшов на сцену.
«Ідея створити логотип фестивалю вина була вторинною, – зізнається вона. – Першою була пісня «Вінко червеноє», яку мій чоловік Віктор Янцо (фронтмен гурту «Рокаш» – ред.) написав на початку 2009 року, і хтось сказав, що ця пісня могла б стати гімном фестивалю вина. Тоді наш гурт тільки починав. У нас не було жодних здобутків, ніхто в гурт не вірив, і потрібен був якийсь інфопривід, старт. Оскільки гурт не був відомим, то вирішила підкріпити пропозицію гімну для фестивалю вина пакетом дизайн-продукції, до якої входили логотип, сувенірка, різні формати рекламоносіїв. Тоді я саме навчалася в академії мистецтв, і планувала для дипломної роботи взяти тему «Фірмовий стиль та серія рекламних плакатів для фестивалю вина».
Ірина запропонувала усе заступнику міського голови Михайлу Лабошу, який підтримав пропозицію в комплексі: «І вже на відкритті «Червеного вина-2010» Рокаш виступав на сцені, оформленій згідно з моїми пропозиціями. Того року були виготовлені восьмиметрові розтяжки, які вітали гостей на фестивалі, 2000 буклетів, значки, наклейки, баннери для сцени, прапори, сітілайти та білборди. Над пропозиціями я працювала місяць. Це малий термін для гарного продукту і з відстані часу бачу недоліки», – розповіла Ірина історію створення логотипу.
Спроби вдосконалити логотип фестивалю робилися ще напередодні попереднього, зокрема місцеві дизайнери запропонували кілька ідей оновленого логотипу, але до вибору якогось одного та затвердження справа так і не дійшла.
Цьогоріч спроби оновити логотип були ініційовані власне оргкомітетом. До справи долучилися волонтери – дизайнери та геральдисти: Володимир Гвоздьо, Рената Мельник Олександр Попович та Олег Олашин. Не залишилася осторонь й автор попереднього логотипу Ірина Янцо. Власне, після кількох колективних мозкових штурмів було прийнято рішення взяти за основу один з варіантів попереднього логотипу, створеного Іриною, та допрацювати його.
«Я все-таки радію, що почала цю справу і що талановитий дизайнер Олег Олашин дав друге життя моїй ідеї поєднати в логотипі фесту образ виноградного грона і нашого замку Паланок», – зауважила Ірина.
«Взявши за основу логотип Ірини, потрібно було усунути найбільш очевидні недоліки та привести його у відповідність до певних технічних вимог, – пояснив Олег Олашин. – Основна проблема полягала в низькій читабельності напису «Червене вино», який був затиснутий зверху і знизу графічними елементами. Ця проблема тягнула за собою, як наслідок, інші. Наприклад, шрифтова частина дублювалась за допомогою додаткового напису, що був винесений за межі графічного знаку. Також були занепокоєння щодо грона винограду у вигляді завитків, які викликали асоціації з букетом троянд».
З «букетом троянд», розповідає Олег, якому доручили втілити напрацювання, вдалося досить швидко впоратися – шляхом зменшення довжини кривих у спіралей. А ось шрифтова частина виявилась вузьким місцем логотипа. Вирішення цієї задачі обернулось кардинальними змінами в графічному знакові, хоча зовнішня схожість із старим лого була збережена. Було розроблено нове шрифтове накреслення, яке розташувалось в розширеному просторі між гроном винограду та графічним елементом у вигляді дещо трансформованого Мукачівського замку. Останній, до речі, теж був зроблений з нуля – для більшої впізнаваності та ідентифікацією з Мукачевом. «Ну, і останній штрих – це зміна в кольоровій гамі чорного кольору на темно-коричневий. Також в рамках проекту було розроблено деякі елементи фірмового стилю, а також монохромну версію логотипа для більш широкого практичного застосування – шовкотрафаретного друку, гравірування, тиснення тощо», – розповів про всі вдосконалення Олег Олашин. Ось результат його зусиль:
А ось так може виглядати орендована сувенірна продукція, частину з якої вже можна буде придбати на Червеному вині 2013.
Іван Романчук