Після 1 січня у магазинах більше продавати не будуть: з прилавків зникнуть популярні назви товарів

Не самі товари зникнуть, а тільки їх назви, які в Україні зараз є дуже популярними. Для споживачів пояснили, для чого запроваджують такі зміни після 1 січня 2026 року.
Більше відомих ще з радянських часів назв на деяких напоях не буде. Українці не зможуть купити саме вітчизняний продукт із назвами «шампанське», «коньяк», «херес» чи «портвейн». Напої й надалі будуть на прилавках магазинів, тільки під іншим найменуванням.
Наприклад, вживатимуться міжнародно коректні «ігристе вино», воно ж шампанське, та «бренді» – той самий коньяк.
Перший віцепрезидент Торгово-промислової палати України Михайло Непран пояснив, що ці зміни продиктовані юридичними моментами. У коментарі виданню Главком він зазначив, що Україна взяла на себе зобов’язання захищати європейські географічні значення. Згідно з нормами Світової організації торгівлі, географічні назви так само охороняються законодавством, як і торговельні марки.
Михайло Непран наголосив, що прагнення України до міжнародного визнання власних географічних зазначень – таких як «Гуцульська бринза», «Херсонський кавун» чи «Мелітопольська черешня» – неможливе без поваги до аналогічних прав інших країн. За його словами, держава поступово відмовляється від застарілої радянської традиції довільного використання назв і переходить до сучасної правової моделі, у якій кожне найменування розглядається не як абстрактне поняття, а як об’єкт інтелектуальної власності, що потребує визнання та захисту.
Які зміни побачать споживачі після 1 січня 2026 року
Виробникам доведеться переробити етикетки. Фактично, це і буде тією зміною, тому з прилавків магазинів зникнуть популярні зараз назви товарів. Натомість будуть нові:
- бренді,
- ігристе вино,
- кріплене вино.
Виробники й надалі випускатимуть напої, тільки з іншим маркуванням.
Раніше видання пояснювало, у яких магазинах можна витратити 1000 гривень зимової підтримки.