Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Платимо тільки за те, що купуємо? Чи справні електронні ваги, на яких нам зважують товари?

Платимо тільки за те, що купуємо? Чи справні електронні ваги, на яких нам зважують товари?

У суспільстві поширеною є думка, що електронні ваги зручніші за механічні (миттєвий результат на екрані) і гарантують точне зважування. Споживачі впевненні у чесності зважування через те, що на такі ваги «не можна вплинути» і це додає впевненості, що обману тут бути не може. Чи бували у вас сумніви про точність роботи електронних ваг?

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», «Засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації і потрапляють під державний метрологічний нагляд підлягають обов’язковій повірці... Для більшості вагового обладнання цей термін дорівнює одному року, що означає, що не пізніше ніж 365 днів з моменту минулої повірки або ремонту, ваги повинні проходити планову періодичну держперевірку в уповноважених організаціях».

Якщо зважувальний пристрій не пройшов чергову, він не повинен бути допущений до експлуатації!

Читайте також:
На ринку у Мукачеві вже продають свіжу кукурудзу

Ужгородка, Марія Штибель, 62 роки: «Я завжди купую м’ясо у одного й того ж продавця на базарі в «Новому районі». Цього разу я купила 2 кг свіжого м’яса і коли прийшла додому та почала розбирати покупки, мені здалось, що вага цього пакету менша просто за відчуттям. Я маю дома ваги, такі кухонні на яких важу продукти коли щось готую. Я переважила і там виявилось не 2 кг, а на 270 г менше. Я зібрала знову те м’ясо в пакет і пішла на базар де його купувала. Коли ми з продавчинею ще раз зважили те м’ясо то у неї на вагах було 2 кілограми! Я наполягала на своєму і ми пішли до сусіднього прилавку і зважили там – виявилось, що я була права і що це саме її ваги показують неправильно».

Як бачимо із цієї ситуації, навіть точні електронні прилади можуть помилятись. Ми спробували розібратись, як регулюється ця сфера, хто контролює справність і точність електронних ваг та головне – як захищені споживачі?

Звичайно, будь яка техніка, що експлуатується тривалий час виходить з ладу і не завжди це помітно «неозброєним оком». Але поряд з цим, поширеними є випадки коли окремі «умільці» перелаштовують електронні зважувальні пристрої з вигідною для продавця похибкою.

Законодавець передбачив, що усі ваги, які використовуються у торговельно-комерційних операціях повинні регулярно успішно проходити оцінку відповідності, після чого дані про такий пристрій вносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до експлуатації в Україні.

Після відповідної процедури, суб’єкт господарювання отрмує відповідний документ і споживач може вимагати, щоб йому його продемонстрували. Також є право перевірити, чи наявний запис у «Паспорті» з датою останньої повірки з відбитком повірчого тавра.

Споживач має повне право вимагати дотримання всіх встановлених законом норм і правил в обслуговуванні та торгівлі. І тільки активна позиція в цьому питанні може гарантувати дотримання таких прав. Тому вимагайте від продавців Свідоцтво про повірку, яке повинно бути у всіх суб’єктів, які здійснюють комерційне зважування у сфері роздрібної торгівлі на ринках, в магазинах і супермаркетах, у сферах побутових і комунальних послуг, послуг поштового зв’язку та доставки, охорони здоров’я та ін.

Добросовісним продавцям нема чого приховувати і вони зобов’язані надати вам описану вище інформацію та документи на першу вимогу і не уникатимуть цього. Однак, саме за споживач залишається тим «контролером», який має захищене Законом право, вимагати чесної і прозорої процедури обслуговування. То ж будьмо обізнані і відповідальні.