Голови громад Закарпаття зібралися в Ужгороді. Відомо, що обговорювали
Сьогодні очільник Закарпаття Віктор Микита разом із головами громад краю зібралися в обласному центрі, щоб розглянути важливі питання життєдіяльності всіх територіальних одиниць.
За словами очільника краю, обговорили питання публічних закупівель, правильності, прозорості та пріоритетності їх проведення. «Цей елемент є важливим як у мирний, так і у воєнний час, адже спрямування та використання коштів платників податків повинне бути бездоганним з погляду законності й відповідати реальним потребам, де оборона — пріоритет номер один», — зазначив Віктор Микита.
З цього приводу та про стан справ у регіоні щодо використання бюджетних коштів під час проведення публічних закупівель через електронну систему «Prozorro» всіх присутніх поінформували керівник обласної прокуратури і представники інших правоохоронних органів.
Серед найбільш поширених підстав для реагування правоохоронців у цьому напрямку є:
- безпідставне відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника та обрання пропозиції з вищою вартістю послуг;
- безпідставне збільшення кошторисної вартості об’єкта;
- укладення договорів про закупівлю робіт без застосування відкритих торгів;
- уникнення проведення відкритих торгів;
- завищення вартості матеріалів та послуг;
- відносно суб’єктів господарювання наявні кримінальні провадження;
- визначення переможців з ознаками фіктивності суб’єкта господарювання;
- відсутність у переможців кваліфікованих працівників, інфраструктури, виробничих потужностей тощо.
Для усунення цих порушень будуть залучати фахівців, зокрема й з міжнародних інституцій, які працюватимуть із кожною громадою для підвищення професійних навичок спеціалістів, котрі відповідають за проведення публічних закупівель.
«Напрямки використання бюджетних коштів повинні мати виключні пріоритети. Таке явище, як корупція, має зникнути. Це персональна відповідальність кожного керівника на своєму місці», — додав голова Закарпатської ОВА.
Нагадаємо, в області судитимуть колишнього голову однієї з сільських рад.