На Закарпатті можуть з’явитися дороги зі шлаків
У 60-70 роках XX століття у будівництві доріг в Україні було застосовано понад 17,6 млн куб. метрів виключно доменних шлаків.
А 4 року тому в «Укравтодорі» верше після перерви використали понад 300 тисяч тонн шлаків з доменних печей. У тому числі у сусідній Івано-Франківщині.
Шлаками можна замінити щебінь у сумішах, підсипати земляне полотно, молоти й додавати в цементобетонні суміші, використовувати як окремі конструктивні шари дорожнього «одягу», розповідає Служба місцевих автомобільних доріг у Закарпатській області.
Використання шлаків у дорогобудуванні має подвійний позитив — зниження собівартості дорожньо-будівельних робіт та вирішення проблеми утилізації промислових відходів.
Тому обсяги використання цих речовин у будівництві доріг в Україні мали збільшуватися, але війна перешкодила цим планам і зараз основні ресурси спрямовуються на обороноздатність України.
Проте, не виключено, що після завершення війни такі дороги можуть з’явитися й на Закарпатті.
Довідка. Сьогодні в Україні накопичено близько 450 млн тонн промислових відходів — побічних продуктів теплоелектростанцій та металургійних виробництв. Йдеться про два види матеріалів: золошлаки та шлак. Золошлакові матеріали — це побічні продукти спалювання вугілля на теплоелектростанціях. Шлак — мінеральна складова залізної руди й флюсів, яка у процесі виробництва чавуну та сталі відділяється від рідкого металу й нагромаджується на його поверхні. Це цінний матеріал, який використовують у різних галузях будівництва.
Нагадаємо, у Кольчині коштами з місцевого бюджету латали вибоїни на дорогах.