Із правил етикету: чи доречно запитувати «Це брендова річ?», коли ідеться про одяг
Коли справа доходить до «фальшивих» дизайнерських сумок і ювелірних виробів, стає все важче відрізнити підробку від справжнього виробу.
Тому розглядаємо, у яких ситуаціях можна запитати, чи це брендова річ, чи підробка, а коли цього робити категорично не можна.
Експертка з ектикету Жаклін Вітмор розповіла виданню «HuffPost», що багато залежить від того, як сформульоване саме запитання. Контекст і намір відіграють вирішальну роль у визначенні того, прийнятне це питання чи грубе.
Є дуже небагато обставин, коли можна було б вважати прийнятним запитати когось, чи справжні їхній одяг чи дизайнерські прикраси.
Одна з таких ситуацій може бути серед близьких друзів або членів родини, де існує спільне розуміння та рівень комфорту, що дозволяє робити такі запити без образ. Однак навіть у цьому контексті життєво важлива манера постановки питання. Важливим є шанобливий тон без звинувачень. Наприклад, сформулюйте запитання так: «Цей твір приголомшливий! Це справжній [дизайнер]?» є набагато більш уважним, ніж різке «Це брендова річ?»
Якщо ж про це запитують вас, то є кілька способів витончено впоратися з ситуацією, залежно від вашого рівня комфорту та контексту.
Ви можете відповісти розпливчасто: «Для мене це особлива річ». Таким чином визнаєте комплімент, не заглиблюючись у деталі. Якщо ви відчуваєте себе комфортно, може бути достатньо простого «Так, це брендова річ» або «Ні, це справді хороша копія», а потім перевести розмову на іншу тему.