• Головна
  • Життя
  • Хочуть зробити, як у Європі: на водіїв у 2026 році очікує нововведення

Хочуть зробити, як у Європі: на водіїв у 2026 році очікує нововведення

Нововведення для водіїв у 2026 році

Наступного року для водіїв планують запровадити штрафні бали. За певні порушення ПДР нараховуватимуть пункти й коли їх назбирається певна сума, то запроваджуватимуть санкції відносно керманича.

Система штрафних балів для водіїв в Україні була анонсована нещодавно. Її планують запровадити для покращення безпекової ситуації на дорогах, зокрема зменшення порушень швидкісного режиму. Це одне з найпоширеніших порушень, яке призводить до аварій. Але не тільки це, адже штрафними балами можна привчити водіїв здійснювати паркування згідно з ПДР, їздити лише на зелений сигнал світлофора та ін.

Ідея полягає в наступному, щоб при частих порушеннях правил дорожнього руху для керманичів нараховували штрафні бали. У той момент, коли їх сума досягне або перетне встановлений ліміт, то на водія можуть встановити додаткові та суворіші санкції. Наприклад, тимчасово позбавити права керування автомобілем.

Читайте також:
Водіям наперед повідомили про зміни і 5 нових правил, які хочуть запровадити

Згідно із задумом, це нововведення повинно дисциплінувати керманичів, адже вони будуть знати про невідворотність покарання.

Що важливо знати водіям про нововведення

Система штрафних балів вже діє подекуди в ЄС, тобто в Україні хочуть зробити так, як у Європі. Точніше буде сказати, що це не повне копіювання, а повторення окремих елементів.

Доцільно зазначити головні особливості європейського варіанту штрафних балів. Тут їх ще називають «бали безпеки». У Франції, наприклад, вони діють вже давно і часто називаються одними з найефективніших у Європі. Кожному керманичу видається авансом 12 балів. За кожне порушення певну кількість відмінусовують. Коли їх стає нуль, то право кермувати автомобілем тимчасово «блокується», поки людина не складе іспит.

Штрафи різні й найжорсткіше карається перевищення швидкості, за яке можуть зняти відразу 11 балів. За розмову телефоном віднімуть 2 бали, а якщо помітять відсутність паска безпеки під час руху – знімуть 3 бали.

Для тих, хто тільки закінчив автошколу й отримав посвідчення водія, балів надають всього 6, тому їм доведеться їздити ще обачніше.

У Німеччині принцип практично той самий, але бали накопичуються. Поріг становить 8 балів і після цього так само втрачається право керувати транспортним засобом. Розподіл такий:

  • 3 бали дають за грубі та кримінальні порушення, в тому числі за керування в стані сп’яніння,
  • 2 бали – за серйозні порушення, як от їзда на заборонене світло світлофора,
  • 1 бал – за дрібніші, але так само вагомі порушення ПДР.

Окрім балів, виписують ще штрафи й вони є досить суттєвими.

Є ще італійський варіант, де бали можна і заробляти, і втрачати. У Польщі система більш гнучка, але так само по досягненні певної кількості пунктів доведеться перескладати іспит.

Яка система діятиме в Україні

Наразі фінальної версії немає, але частина експертів схиляється до польської моделі, оскільки вона більш гнучка. Але якою б вона не була, всі системи об’єднані навколо принципу прозорості та автоматизації. Так само є чітко розроблені правила і вони одні для всіх.

Дуже важливий фактор, про який говорять експерти, це – баланс між покаранням і мотивацією. З однієї сторони водії знатимуть, що не можна порушувати ПДР. З іншої – відсутність порушень мотивує зберігати «чисте лице» перед законом і прагнення й надалі їздити з дотриманням всіх правил.

Зазначимо, що в Україні хочуть скасувати або наполовину понизити допустимий поріг перевищення швидкості.