Експерти всеукраїнського ринку надання адмінпослуг ділилися досвідом в Ужгороді
На два дні, 21-го і 22 травня до обласного центру Закарпаття з’їхалися професіонали сфери надання адміністративних послуг з різних міст України. Були тут кияни, львів’яни і представники лідируючої в цьому напрямку Вінниці, котрі залюбки розповіли про запроваджені в них методики надання адміністративних послуг та поділилися досвідом зі своїми закарпатськими колегами.
«Ми приїхали не навчати вас, а просто розповісти про наші успіхи в сфері адмінпослуг, – зазначає заступник директора департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради Євген Іщук. – До нинішнього результату Вінниця йшла не один рік. Тепер же, коли у Вінниці система надання адміністративних послуг працює, як годинник, вирішили ознайомити всіх з методикою роботи і повідомити про можливі помилки, яких ви можете припуститися».
Експерт також зазначає, що загалом в Україні можна отримати понад півтори тисячі адміністративних послуг. І це при тому, що система їх надання порівняно з іноземними – доволі недосконала: «Така кількість адміністративних послуг для нашої країни – дуже велика. А тому, щоб працювати якісно і економно нам треба якомога краще мінімізувати паперову роботу. Всі ЦНАПи мають перейти на електронне обслуговування».
За словами іншого – київського – експерта, Верховна Рада України тепер розглядає постанову, одна з норм якої теж наголошує на мінімізації, але вже задля економії часу заявника.
«Від споживача треба буде тільки сама заявка про бажання отримати той чи інший документ, – каже заступник голови правління Центру політико-правових реформ з Києва Віктор Тимощук. – Решту роботи – внесення даних до реєстру, подача запиту на отримання документу до структури, що має його видавати, збір необхідної для отримання адмінпослуги документації – має виконувати сам державний адміністратор. Таким шляхом вже йде Вінниця, а в решті регіонів тільки ведуться переговори».
У вимогах щодо надання адміністративних також прописано, що формуляри
бланків, які треба заповняти для отримання адміністративної послуги мають бути викладені на сайтах регіональних ЦНАПів.
«Протягом цих двох днів учасники семінару чимало дізналися нового для себе. Семінари проходили жваво, було багато запитань і ще більше відповідей. Тривали заняття в режимі живої дискусії, а тому й користі від їх проведення має бути багато, – підбиває підсумок дводенного тренінгу заступник мера Ужгорода Ярослав Шафарь. – Першого дня заняття були теоретичними. Ми ознайомилися зі специфікою роботи ЦНАПів у Грузії, Канаді, Росії, і в українській Вінниці. Обговорили також плани щодо встановлення обладнання для обслуговування електронних черг. Ми також розповіли присутнім, що вже з вівторка в ужгородському ЦНАПі розпочнуть роботу реєстратори з питань нерухомості, землі та паспортизації ужгородців. Ці служби дуже довго не йшли на контакт, а тепер погодилися співпрацювати з нами. Другого ж семінарського дня методики випробували на практиці, аби закріпити результат».
Ярослав Васильович також наголошує і на необхідності скорочення чисельності адмінпослуг, що їх надають в Україні: «Ми повинні працювати на якість, а не на кількість. Починати треба з простого до складного, а не навпаки. Коли ж вступить в дію постанова уряду, що передбачає децентралізацію системи, тоді майже всі повноваження щодо управління перейдуть до керівництв міст і районів. На місцях визначатимуть графік роботи, перелік затребуваних послуг тощо. Це має покращити систему в цілому».
Іннеса Манзулич