Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • На Виноградівщині вчителька за незнання математики вдарила дитину обличчям об шкільну дошку?

На Виноградівщині вчителька за незнання математики вдарила дитину обличчям об шкільну дошку?

На Закарпатті розгорівся черговий "шкільний" скандал. На цей раз у с. Вербовець на Виноградівщині. Нещодавно в інтернеті набув поширення запис у соціальній мережі, в якому розповідалося про...

На Закарпатті розгорівся черговий "шкільний" скандал. На цей раз у с. Вербовець на Виноградівщині.

Нещодавно в інтернеті набув поширення запис у соціальній мережі, в якому розповідалося про кричущі порушення норм педагогічної етики. Прикметно, що автор запису зняла його з публікації уже за кілька днів — вочевидь, через тиск, який був здійснений на неї.

Як вдалося дізнатися від жителів села, інцидент стався у Вербовецькій ЗОШ. Педагог із великим учительським стажем проводила урок математики для учнів 6-го класу. До дошки викликала 11-річну дівчинку — онучку місцевого священика.

Що викликало некеровану злість у педагога достеменно не відомо: чи то дитина не знала правильної відповіді, чи повелася некоректно… Але на очах у всього класу учитель плеснула дівчинку по потилиці і вдарила обличчям об шкільну дошку. Дитина розплакалася.

Навряд чи рукоприкладство педагога завдало якихось фізичних травм. Проте можна лише здогадуватися, як це позначилося (або позначиться!) на психологічному стані дитини.

Адже у значній мірі характер людини, її позиція у суспільстві формується у школі. Коли учитель вчить норм моральності та етики, а сам грубо порушує їх, то хіба не візьмуть це за приклад маленькі індивіди? Більше того, після публічного приниження від учителя дитина може зазнати тиску від однолітків. Адже інші діти втягуються в цей процес, найчастіше приймають сторону сильнішого, бо ще занадто молоді, щоб мати чітку моральну позицію.

Ось що є величезною соціальною проблемою. Але про неї не звикли говорити. Таких випадків є десятки і сотні, проте публічної гласності більшість із них не отримують. Тому що методи сили і залякування були звичним явищем на ранніх стадіях педагогічної практики. Навіть ще в радянські часи багато учителів вважали застосування сили невід’ємною складовою шкільного виховання.

Але зараз ми живемо в інший час. І вже науково доведено, що виховання у люблячому і дбайливому середовищі сприяє кращому розвитку дитини. А метод батога загрожує психолочними відхиленнями, фобіями.

Та й зрештою, чи багато з нас хотіли б, щоб наших дітей учителі били обличчям в шкільну дошку, змушували з’їдати аркуші паперу, як це було в Мукачівській ЗОШ тощо? Чи не час переглянути сам принцип роботи системи освіти, який дістався нам ще з радянських часів?

Як стало відомо, учителя, прізвище якої ми знаємо, але поки не оприлюднили, уже викликали у райвідділ освіти для з’ясування обставин. Кажуть, що це не перший подібний випадок у її педагогічній практиці.

Василь Кіш