Журналісти Закарпаття слухали про зближення
Сьогодні в Ужгородському прес-клубі пройшов перший з серії тренінгів з новітніх медіа. Його темою було: "Конвергентна журналістика: нові потреби аудиторії, нові канали комунікацій. Роль та функції нових медіа". Проводив його відомий журналіст, медіааналітик та блогер Отар Довженко, ім’я якого пов’язане з брендами "Телекритика", "Медіаграмотність", "Українська правда", "Главред", "Обозреватель", "Дзеркало тижня", тощо.
Замудре слово "конвергентність", виявляється, означає зближення. Не в тому сенсі, що дехто подумав, а в сенсі зближення редакцій різних за форматом ЗМІ. Яскравим прикладом ведучий назвав "зближення" мукачівських радіостанції, телестудії, інтернет-видання та газети, назви яких, ми переконані, озвучувати зайве.
З іншого боку, Отар визнав, що вдалих прикладів конвергентних редакцій в Україні не існує. Це пов’язане, насамперед, з надлишковими капіталовкладеннями олігархів у свої засоби масової інформації, що призводить до їх (керівників цих ЗМІ) пасивності. Мовляв, навіщо нам з кимось об’єднуватись, якщо у нас самих усе є. І, що цікаво, ця тенденція спостерігається навіть усередині "медіа-холдингів". Хоч усі вони працюють "на одного дядька", дуже часто один з одним спілкуються скуто, навіть конкурують.
Цікавих думок на тренінгу було висказано багато. Хтось з присутніх висловився, що тренінг корисний більше не для журналістів, а для редакторів. Представник інтернет-видання "Панорама Мукачева", що також відвідав захід, був іншої думки. "Підказок для журналістів, редакторів на тренінгу було безліч, – коментує Юрій Кравчук, – але чи "почули" Отара – покаже майбутнє".
Олександр Клімов