На Закарпатті не будуть будувати нові пункти утримання нелегалів
Останнім часом активно поширюється інформація щодо можливого будівництва в області нових пунктів утримання нелегальних мігрантів.
Приводом цьому стала інформація про те, що, нібито, Європейський Союз збирається укласти контракт на будівництво в Україні з десяток пунктів тимчасового перебування та утримання нелегалів. Мовляв, кілька «відстійників» незабаром з'являться і на Закарпатті. Особливо гостро це питання постало у Чопі, де прикордонники наполягають на будівництві нового пункту утримання нелегальних мігрантів.
З цього приводу керівник краю Олександр Ледида заявив наступне:
— Обласна влада не давала згоди на розміщення в краї нових пунктів тимчасового тримання нелегальних мігрантів. Позиція обласної влади однозначна: в Закарпатті – туристично-рекреаційному краї, який ми прагнемо зробити ще й екологічно чистим, не повинно бути жодних «відстійників» нелегалів. На прикладі табору в Павшино закарпатці вже бачили, які загрози для населення несуть нелегальні мігранти: різні хвороби, зростання злочинності і т.д. Повертатися знову до проблем минулого – не бачу сенсу.
Водночас, слід усвідомлювати, що область межує одразу з 4 країнами ЄС. Тому питання протидії нелегальної міграції в області є і ще тривалий час залишатиметься актуальним. Затриманих нелегалів «на місці» потрібно ідентифікувати та можливо, розслідувати скоєні ними злочини. На моє переконання, такі оперативні дії мають відбуватися винятково на території прикордонних загонів – у спеціально облаштованих будівлях. Такі приміщення є в наявності як у Чопському, так і в Мукачівському прикордонних загонах. Можливо, ці пункти нині не зовсім відповідають санітарно-гігієнічним вимогам міжнародних організацій з прав людини. Якщо ЄС хоче виділити гроші саме на покращення цих умов – обласна влада сприятиме. Але, повторюся, про жодне будівництво нових пунктів тримання нелегальних мігрантів на території Закарпаття – не йдеться.
Про це інтернет-видання "Панорама Мукачева" повідомили у прес-центрі Закарпатської ОДА.