Мешканці вулиці Берегівської та прилеглого мікрорайону страждають через свавілля водоканалу
Сьогодні на адресу інтернет-видання "Панорама Мукачева" надійшла чергова скарга на діяльність ММКП "Мукачівводоканал". Її написав мешканець вулиці Берегівської, який описав всю хронологію спілкування з працівниками підприємства. Текст скарги наводимо нижче без редакційної правки (з етичних міркувань прізвище та адресу людини, яка написала скаргу не подаємо):
СКАРГА
на дії окремих посадових осіб та працівників Мукачівського ММКП «Мукачівводоканал»
Восени 2012 року, після переходу на зимовий час службові особи Мукачівського ММКП «Мукачівводоканал» «ЗАБУЛИ» відкорегувати графік подачі води в багатоповерхівки №№ 64 та 66 по вул. Берегівській та будинки вказаного мікрорайону, фактично зменшивши час подачі на цілу годину.
На мої щоденні звернення до диспетчера Мукачівського ММКП «Мукачівводоканал» (надалі водоканал) з вимогою зареєструвати моє прохання відкорегувати графік подачі води, десь через тиждень корегування було проведено.
В ході неодноразових перемовин з черговими водоканалу я дізнався що у нас за затвердженим графіком вода має постачатися до 24.00 год, а з врахуванням зимового часу подачу припиняли в 22.00 год. Але це передмова для розуміння подальшого викладеного у цій скарзі.
26.04.2013 року без будь-якого попередження припинили подачу води о 23.00 год. Я зателефонував до водоканалу і за 5-6 спробою додзвонився на один з номерів 3-20-24 чи 3-20-25. Громадянка, чергова служби водоканалу дізнавшись причину звернення здивовано запитала: «А що, хіба водопостачання у Вас припинилося? Дивно, має бути до 24.00 год.» та повідомила що зареєструє моє звернення.
27.04.2013 року у той же час знову припинили подачу води. Додзвонитися у водоканал – велика проблема, постійно зайнято, але за 10-15 хв. я зміг це зробити. В ході розмови чергова не захотіла надати інформацію, чому припинено водопостачання, нібито це мене не стосується, але потім назвалася Стромчинською Оксаною Григорівною та повідомила що постачання води припинено за вказівкою начальника участка Петрина (імя та по-батькові останнього назвати категорично відмовилася, чи не знала).
28.04.2013 року 23.00 год. Телефоную у водоканал. Чергова повідомляє: «Причина припинення подачі води – поломка /якогось/ мотора, коли відремонтують – їй невідомо, не її компетенція».
29.04.2013 року Телефоную у водоканал 23.00 год. що знову припинили подачу води. Чергова повідомляє: «Поломка мотора, сьогодні мотор привезли, коли встановлять – невідомо, питання не в її компетенції».
30.04.2013 року 23.00 год. знову припинили подачу води. Телефоную у водоканал. На зв’язку чоловічий голос, повідомляє що це водоканал і повідомляє: «зачекайте». Я три або чотири хвилини на зв’язку (з мобільного), на мене не звертають уваги, але чую розмову: «Зрозумій, чому я маю за когось відповідати, одні начальники змінюють інших а правду народу ніхто говорити не хоче. Най звонять хоть начальнику, хоть меру». І ще багато подібного. Потім згадують про мене. В розмові цей чоловік у грубій формі повідомив мені, що він сьогодні тільки підміняю когось але нехай я готуються, що від сьогодні водопостачання буде тільки до 23.00 год.
На моє прохання повідомити чим це передбачено та повідомити номер цього розпорядження та дату його прийняття, щоб я міг ознайомитися, цей підмінний черговий, який відмовився назватися, звертався до мене тільки на «Ти», на моє зауваження про культуру спілкування крикнув що йому начхати на мої проблеми і «инув трубку» - обірвав зв'язок.
01.05.2013 року диспетчер у розмові повідомляє, що автоматика сама відключає подачу – причину пояснити не змогла, чи автоматика неслухняна, чи це хакерська кібератака DDos на потужності Мукачівського водоканалу а «антивірус Касперського посипався»???
02.05.2013 року – дівчина-диспетчер культурно «відсилає подалі» - та ви звикайте, що графік такий і буде, як не гірший… та які розпорядження, які Закони «Про інформацію», «Про звернення громадян»? Вашого повідомлення реєструвати не буду бо ми цим не займаємося, я лише диспетчер, а режим подачі (коли комі і скільки) вирішує особисто директор водоканалу. Своє прізвище не повідомлю, директор і так буде знати, хто чергував як напишете скаргу.
З викладеного, на мою думку, виходить що керівництво водоканалу та й управління міського господарства, користуючись ситуацією, що склалася внаслідок природної монополії, не вболіває за підтримання водопровідної мережі в належному стані а обмежується принципом: «маємо те що маємо». Чи не це сценарій подій останніх років: Вийшли з ладу насоси – переключилися на резервні, а основні зачекають, десь з часом, потім, як-небудь… А тут резервні вийшли з ладу, переключимо на іншу дільницю, а там уріжемо час постачання води. Мешканці звикнуть. І так декілька разів, поки час постачання не вийде 2-3 години на добу, так???
Крім цього: якби я не добивався корегування графіку подачі води у жовтні 2012 року, зараз подача води у нас закінчувалася-б о 22.00 годині. В зимі день коротший і можна погодитися з припиненням води о 23.00 год. але влітку, погодьтеся – це не є нормально.
Керуючись своїм правом, передбаченим Законами України «Про інформацію», «Про звернення громадян»», «Про захист прав споживачів», «Про Антимонопольний комітет України», Цивільним Кодексом України та ст.ст. 40, 42 та 55 Конституції України, - ПРОШУ ВАС:
1. Директора водоканалу прошу надати інформацію про затверджений графік (режим) подачі води в будинок 64 по вул. Берегівській в м. Мукачево протягом 2010, 2011, 2012 та 2013 року. Якими актами це визначено, ким і коли затверджено, причину порушення цих графіків, якщо такі мали місце.
Уважно розглянути цю скаргу та відповісти: надати інформацію, чи є зареєстрованими мої звернення 26.04, 27.04, 28.04, 29.04 та 30.04 цього року, чому чергові водоканалу не дотримуються професійних обов’язків – не володіють інформацією про графік водопостачання, причини припинення подачі води, наближені терміни виправлення чи зміни пов’язані з цим, чому окремі вищезгадані особи неспроможні спілкуватися з споживачами?
Надати інформацію, яким чином проводиться формування графіку (режиму) подачі води, тарифів та їх калькуляція.
Чи буде в подальшому прийнято міри по дотриманню графіка (режиму) подачі води а по можливості вдосконалення (розширення часу подачі) і коли на це слід очікувати (у який термін).
2. Начальника управління міського господарства прошу хоча б здійснити контроль надання мені повної відповіді з вказаних питань, адже за звичаєм, що склався, моє звернення буде скероване у водоканал і очікувати на об’єктивну відповідь не приходиться.
3. Управління захисту прав споживачів в Закарпатській області прошу провести перевірку дотримання Мукачівським міським комунальним підприємством «Мукачівводоканал» законодавства України про захист прав споживачів та притягнути винуватих до відповідальності за їх порушення.
У разі виявлення порушень Мукачівським міським комунальним підприємством «Мукачівводоканал» прошу притягувати до відповідальності конкретних винних осіб, а не загалом водоканал коштом ММКП (чому споживач має розплачуватися за чужі помилки?).
Провести перевірку чи є затверджений графік (режим) подачі води в будинок 64 по вул. Берегівській в м. Мукачево протягом 2010, 2011, 2012 та 2013 року. Якими актами це визначено, ким і коли затверджено, причину порушення цих графіків, якщо такі мали місце. Та чому дана інформація не є доступною споживачам. (Сайт водоканалу http://vodokanal-mukachevo.org/v_rozrobci.php з цього приводу вже три роки з 2010 року інформує: «Сторінка в розробці» а диспетчери відмовлюяться повідомляти цю інформацію чи не володіють нею самі, сайт виконкому Мукачева http://www.mukachevo-city.org/rishennja_proektu.php?id=3 також не відрізняється інформативністю і знайти інформацію, непросто).
Звертаю Вашу увагу що і надалі регулярно буду звертатися до диспетчера водоканалу при виявленні порушень водопостачання та залишаю за собою право на звернення до інших державних органів та керівників області і держави по захист своїх конституційних прав громадянина України – споживача: прокуратури, обласної ради та ОДА, антимонопольний комітет, засоби масової інформації, правозахисні об’єднання та політичні партії. За необхідності буде проведено збір підписів мешканців багатоповерхівок з аналогічними зверненнями до вищого керівництва області та держави.
ММКП «Мукачівводоканал» прошу надіслати запрошувану інформацію у передбачений Законом України «Про інформацію» строк, інших відповідь за результами розгляду моєї заяви – у термін згідно Закону України «Про звернення громадян» за адресою: 89600, вул. Берегівська, 64, кв. 27, м. Мукачево, Закарпатської області", - написано в скарзі.
Автор скарги пообіцяв зареєструвати її після свят у водоканалі, управлінні міського господарства, управлінні захисту прав споживачів в Закарпатській області.