Закарпатські перевізники озвучили своє ставлення до блокади російських вантажівок
Галузь вантажних перевезень вкотре підтверджує тези багатьох людей про те, що світ є глобальним. І жодна країна, незважаючи на військові конфлікти чи зовнішню агресію, не розриває дипломатичні чи економічні відносини з країнами агресорами.
Незважаючи на війну чи конфлікт України та Росії, вантажівки продовжують курсувати територіями України та Росії, адже це одні з найбільших транзитних країн Європи. За словами багатьох далекобійників, неможливо виїхати в країни Центральної Азії в обхід території Російської Федерації, – йдеться у статті газети "Панорама" від 25 лютого.
Блокада російських вантажівок, яка мала на меті підірвати економіку РФ зсередини, завдала сильного негативного удару по вантажних перевезеннях в Україні та Росії. Особливо це актуально для Закарпаття, у якому розвинута інфраструктура для цієї галузі. І тому після кількох блокадних акцій розпочались пошуки компромісів.
Так, заради закарпатських далекобійників координатори «Ведмежої блокади» вирішили пропустити російські вантажівки. «Реагуючи на ситуацію, котра склалася станом на 16 лютого 2016 року, а також домовленість Кабінету Міністрів з представниками Російської Федерації, повідомляємо: Погоджуємося пропустити російські вантажівки через територію України до Росії у відповідь на розблокування українських автомобілів, вантажів та водіїв у русі через кордони Росії в напрямку України. Робимо це заради українців, зокрема, наших земляків-закарпатців, яких чимало залишилося «заручниками» в Росії без змоги виїхати додому. Ми вболіваємо за кожного українського громадянина й закликаємо до цього владу. Й просимо вжити всіх заходів для унеможливлення конфліктів та якнайшвидшого проїзду українців у рідну державу. Не перешкоджатимемо погодженому пересуванню російських вантажівок у напрямку до Росії в разі дотримання всіх вимог і термінів та винятково в рамках визначеного часу», – йдеться у заяві активістів.
Варто зауважити, що прикладом і орієнтиром для блокадних акцій була Польща, яка своїми державницькими рішеннями заборонила в’їзд російських вантажівок на свою територію. Однак, удар, завданий галузі перевезень завдяки такому рішенню, лише дав привід польській та російській сторонам сісти за стіл переговорів.
Так, Польща і Росія домовилися продовжити до 15 квітня перехідний період, під час якого вантажоперевезення між двома країнами можуть здійснюватись за спеціальними дозволами, повідомив заступник міністра інфраструктури і будівництва Польщі Єжи Шміт.
Заступник голови польського відомства повідомив, що на зустрічі представників РФ і Польщі 18 лютого обговорювалися умови і документи, необхідні для отримання дозволу. «Це може бути транзит або двосторонні документи», – підкреслив Шміт.
Крім того, польський заступник міністра зазначив, що в рамках чергового раунду переговорів, який відбудеться 19 лютого, польська сторона має намір зберегти всі умови, які дають можливість нормально існувати перевізникам на російському ринку.
«Те, що було в минулому році, може призвести до зникнення 85% польського транспорту з ринку РФ. Сьогодні ми продовжимо переговори, які важливі не тільки для транспорту, але і для всієї економіки Росії і Польщі. Ми повинні зустрітися, і буде рішення прийнято сьогодні або доведеться ще раунд проводити, це залежить від двох сторін», – сказав Шміт.
Закарпатські далекобійники теж не залишились осторонь цієї проблеми. Однак, вони не підтримують жодних блокадних акцій через їх заполітизованість і небажання зрозуміти реальну ситуацію на ринку вантажних перевезень.
Як розповів газеті «Панорама» один із вантажних перевізників Василь Галаговець, незважаючи на війну, Україна тісно пов’язана економічно, зокрема у сфері перевезень: «Україна є транзитною країною, яка сполучає Європу з Росією і Центральної Азією. Тому блокада завдала величезних збитків. Наприклад, нам та іншим закарпатським перевізникам ця криза завдала збитків аж на 80%. Це дуже вагома цифра. Тому нашим політикам і активістам слід розуміти, що далекобійники такі ж люди, які їдуть в дорогу, щоб прокормити свої ж сім’ї».
Перевізник також зауважив, що чимало вантажів через Україну їде у Казахстан та країни Середньої Азії, у які неможливо проїхати, об’їхавши територію Російської Федерації. «Основними шляхами є сполучення між Росією та Казахстаном з одного боку та європейськими країнами, зокрема, Італією та Австрією з іншого. Тому блокадні активісти лише кинули виклик галузі», – стверджує перевізник.
Також Василь Галаговець зауважив, що якщо Росія на законодавчому рівні забороняє в’їзд вантажівкам, то в Україні все проходить хаотично, руками місцевих активістів, що дає привід росіянам створювати проблеми для вантажівок з українськими номерними знаками.
Тому, враховуючи думки активістів з однієї сторони та перевізників з іншої, необхідно владним мужам обох країн шукати певні компроміси.