Михайло Рівіс: "Результат ремонту доріг матимемо вже у червні"
Про це йшлося в ексклюзивному інтерв’ю голови Закарпатської облради Михайла Рівіса на телеканалі "Тиса-1" у програмі "Про головне".
- Питання доріг та їх ремонтів – це те, що люди відчувають щодня, їдучи на роботу. Ви та Геннадій Москаль, у т.ч. і в цій студії, заявляли про важливість цього питання і що робота буде вестися в цьому напрямку. Але ремонтів поки що не видно. Це пов’язано з непростими тендерними процедурами, визначенням підрядників чи ще щось інше?
- Мусимо розуміти, що складова ремонту доріг або утримання дорожнього господарства в Закарпатській області складається з кількох частин: це кошти державного бюджету для утримання доріг загального користування, на які нам цьогоріч виділили лише 60 млн грн., хоча ми заявляли про потребу не менше 180 млн грн. Це також фонди держбюджету на цільове використання доріг, тобто на будівництво й їх відновлення. В цьому році надіємося, що залучимо для цього близько 100 млн грн. Цим питанням займаються безпосередньо нардепи від Закарпаття Валерій Лунченко та Іван Крулько, які й зініціювали проведення 21-22 травня на Закарпатті виїзне засідання профільного Комітету Верховної ради України з питань бюджету. Щодо будівництва дороги Мукачево-Рогатин, то значна частина з цих коштів піде на ремонти доріг Закарпаття. Але маємо розуміти, що виділені бюджетні кошти абсолютно не покриють всю потребу. Керівник Служби автодоріг у Закарпатській області Михайло Попович називає цифру у чотири рази більшу для того, аби можна хоча б в належному стані утримувати дорожнє господарство краю, – інформує прес-служба Закарпатської облради.
Оскільки Геннадій Москаль оголосив цей рік Роком доріг, то ми пішли на безпрецедентний крок і на ремонт автошляхів загального значення залучаємо кошти з фонду регіонального розвитку. Основна цифра, яка буде використана – майже 30 млн грн., буде направлена на напрямок с.Вілок. Адже це транзитний потенціал області і держави. Фактично там дороги нема. Місцеві жителі постійно нарікають, скаржаться і автоперевізники. Ми спостерігаємо за статистикою митниці, що постійно паде, і так само – транзитний потік через контрольно-пропускний пункт «Дяково».Фактично від цього втрачає економіка і краю, і держави.
Третє джерело, з якого можемо підтримувати наші дороги – це обласний і місцевий бюджети. Цьогоріч передбачено в бюджеті на ці потреби близько 15 млн грн. Зараз кошти надійшли на рівень місцевих рад. Вони, як учасники співфінансування, також виділили кошти. Тепер проходять тендерні процедури. З місцевими коштами, думаю, будемо спостерігати виконання робіт ще в цьому місяці. Також надіємося, що з державного бюджету, з фонду регіонального розвитку кошти на ремонт доріг надійдуть до кінця травня-перший транш. Слід розуміти, що цей фонд наповнюється з податків наших підприємств, громадян, і він має циклічність наповнення. Тож, по мірі його наповнення будемо й витрачати. Фактично матимемо результат з ремонту доріг – капітальному і середньому, десь із червня місяця.
- Кошти місцевих бюджетів – це і знаменитий збір з бензину на дороги? Де ці кошти? Яким чином вони перерозподіляються і чи може ними скористатися місцева влада для цих цілей?
- Ви задали досить болюче питання. Адже цей збір – 7 % введений замість збору за техогляд автомобілів у 2014 та направлений на адресу органів місцевого самоврядування, та десь загубився в загальному бюджеті. Володимир Гройсман дав доручення ініціювати створення дорожнього фонду, який і наповнюватиметься за рахунок цих 7 відсотків від продажу паливно-мастильних матеріалів. Є й інші джерела, що наповнюватимуть цей дорожній фонд, але на сьогодні окремого дорожнього фонду і коштів, які б йшли на утримання і ремонт доріг, на жаль, нема. Ми використали методику львів’ян, які створили певне лобі у Верховній Раді, завдяки чомуна сьогодні мають реальні кошти для ремонту автошляхів. Як відомо, нардепи від Закарпаття, запросивши Комітет ВР в нашу область, також лобіюють кошти на закарпатські дороги.