Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • В Ужгороді можуть запровадити електронні квитки для проїзду у міському транспорті

В Ужгороді можуть запровадити електронні квитки для проїзду у міському транспорті

Напередодні в Ужгородській міській раді генеральний директор київського ТОВ «КС-Мехатронікс» Анатолій Долинний та представник компанії в Ужгороді, яка співпрацює з цим підприємством, СП «Сенк», представили перевізникам та працівникам профільного відділу систему використання електронних квитків для міських автобусних пасажирських перевезень.

Анатолій Долинний розповів, що ще з 2013 року «КС-Мехатронікс», яка входить до групи компаній «Кард-сістемс», надає різноманітні послуги, у тому числі й щодо комплексного вирішення питання впровадження оплати за проїзд електронним квитком у міському транспорті, яке частково реалізовано у Києві, зараз започатковується у Дніпрі, – інформує прес-служба Ужгородської міськради. В Ужгороді ж презентували приклад міста Біла Церква.

Пропонується на вході біля кожних дверей автобуса встановити пристрій – валідатор, який фіксуватиме проїзд пасажира, що придбав електронний квиток у паперовому вигляді, у вигляді пластикової картки з можливістю її поповнення чи звичайної банківської картки. При цьому вартість квитка, за рішенням місцевої ради, яке прийматиметься на підставі обґрунтованих, наданих перевізниками розрахунків, може встановлюватися різна.

Квиток на одноразову поїздку – найдорожчий, його можна придбати на зупинках за однією ціною, у водія автобуса – трохи дорожче. Номінал карток, скажімо у Білій Церкві, за словами пана Анатолія, є 5 видів. Вони передбачають різну кількість поїздок: на тиждень чи місяць, у тому числі й безлімітні. Для школярів за однією ціною, для студентів – за іншою. При цьому пільговики теж фіксують через валідатор факт поїздки, однак кошти з такої картки не стягуються.

У кожному місті система та вартість інвестиційного проекту напрацьовується індивідуально, враховуючи місцеві особливості, зокрема, кількість транспорту, необхідну кількість валідаторів, залежно від кількості пасажирів, кількість точок продажу електронних квитків, персоналу, який повинен забезпечувати безперебійну роботу системи тощо. Перевізникам прораховують оплату за пристрої, програмне забезпечення і обслуговування, виходячи із потенційних додаткових коштів, які вони можливо отримуватимуть після запровадження новації. 

Для перевізників це вигідно тому, що частина платежів авансуватиметься – окремі пасажири купуватимуть картку для майбутніх поїздок на тривалий період, тому буде можливість інвестувати у розвиток автопарку, поліпшення сервісу. А вигода для пасажирів – у гнучких тарифах: чим більше їздиш, тим дешевше обходитиметься поїздка у разі придбання картки.

Перевіряти оплату повинні контролери зі спеціальними пристроями, які, крім того, виявлятимуть і штрафуватимуть «зайців» та осіб, які користуватимуться «чужими» картками пільговиків.

Можна застосувати і формат картки мешканця, оскільки в Ужгороді планується запровадити «Картку ужгородця», про що вже укладено Меморандум із Ощадбанком. Подібні картки вже діють в окремих містах і передбачають, що власник може використовувати її як платіжну, транспортну, а також як соціальну картку для знижок, отримання пільг, пенсій, соціальної допомоги тощо.

Ужгородські підприємці, які за результатами конкурсу обслуговують міські автобусні маршрути, докладно розпитували про витрати, необхідні для запровадження системи електронного квитка, особливості роботи системи, зокрема обліку електронних квитків в розрізі кожного валідатора, автобуса, маршруту, а також, як проходитиме перерахунок коштів кожному з перевізників та у який термін тощо.

Зустріч була ознайомчою. Це лише одна з пропозицій щодо розширення можливостей електронного, мобільного обслуговування пасажирів, які останнім часом представляють ужгородцям різні компанії. Згодом усі пропозиції узагальнять і ще протягом цього року запровадять систему, максимально комфортну для ужгородців, зокрема й тих, хто має право на пільговий проїзд, а також зручну в експлуатації для перевізників.