Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Під загрозою закриття радіолокаційна станція Мукачева

Чи не найгострішою проблемою військового співробітництва двох країн залишається використання росіянами українських об'єктів. За радянських часка військовий ланцюжок тісно пов'язував Україну і Росію і...

Чи не найгострішою проблемою військового співробітництва двох країн залишається використання росіянами українських об'єктів. За радянських часка військовий ланцюжок тісно пов'язував Україну і Росію і життя одних об'єктів була неможлива без інших. Так, існування Мукачівської радіолокаційної станції зараз - під загрозою, оскільки в лютому минулого року Москва відмовилася продовжувати договір про її використання.

Тепер це - головний біль не тільки військових, а й політиків. Сюди не пускали журналістів. Жодного разу за 36 років існування станції. Величезні пластини довжиною в 256 метрів. Це антени, які здатні ловити найменший рух в атмосфері і космосі на відстані 5 з половиною тисяч кілометрів. Повітряний простір над Північною Африкою, Європою, Середземномор'ям - все як на долоні. Від цікавих "цивільних" поглядів потужні антени приховують бокси, зовні схожі на звичайні зерносховища. За часів СРСР існувала негласна домовленість між Москвою і Вашингтоном: будь-яка дія щодо локаційних станцій вважалася нападом на країну. Тільки дві держави світу могли дозволити собі мати Сюди не пускали журналістів. Жодного разу за 36 років існування станції. Величезні пластини довжиною в 256 метрів. Це антени, які здатні ловити найменший рух в атмосфері і космосі на відстані 5 з половиною тисяч кілометрів. Повітряний простір над Північною Африкою, Європою, Середземномор'ям - все як на долоні. Від цікавих "цивільних" поглядів потужні антени приховують бокси, зовні схожі на звичайні зерносховища. За часів СРСР існувала негласна домовленість між Москвою і Вашингтоном: будь-яка дія щодо локаційних станцій вважалася нападом на країну. Тільки дві держави світу могли дозволити собі мати таку дорогу "військову іграшку". Після 91-го розкіш дісталася Україні.

Олександр Кунь, оперативний черговий Мукачівської РЛС: - На табло можна бачити в режимі реального часу дальність, азимут, швидкість цілі. Гучна тиша в коридорах вперше за весь час існування РЛС. 26 лютого 2009-го Росія - єдиний замовник спостережень за балістичними ракетами - відмовилася від українських послуг. Не в останню чергу через політичну напруженість між двома країнами. Віктор Потапенко, начальник Мукачівської РЛС: - Російська сторона компенсувала тільки витрати на експлуатаційні витрати, а питання на утримання персоналу вирішувалося за рахунок українських коштів. Тепер гроші на утримання повністю - українська турбота. Лариса Задорожна, кореспондент: - Ці машини перебувають в режимі "відключено". За півтора року їх запускали лише тричі. У загальній сумі станція працювала 15 діб. За цей час Україна отримала інформацію про 40 тисяч космічних об'єктів. Київ опинився перед вибором: закрити станцію і назавжди позбутися радянської спадщини або спробувати заробити на ній. Переговори ведуться і з Європою, і з Росією.Степан Гавриш, заступник голови Ради національної безпеки України: - Їх можно було б перевести на роботу у космосі, оскільки розширюються ці дослідження. Але це питання вимагає фундаментальних інвестицій. Поки що наскільки мені відомо Росія не проявляє до цього інтересу скоріше навпаки. Вона розвиває власні комплекси і будує нові. Чи знайде Київ спільну мову з Москвою? Або гроші на оновлення Мукачівської станції? Від цього залежить її життя. Життя 150 її співробітників. А ще життя півтисячний військового містечка, який сьогодні живе за рахунок станції. Лариса Задорожна Іван Єрмаков