Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!
  • Головна
  • Життя
  • Водійські посвідчення переведуть на євростандарти: зміни торкнуться всіх, але найбільше водіїв автобусів та вантажівок

Водійські посвідчення переведуть на євростандарти: зміни торкнуться всіх, але найбільше водіїв автобусів та вантажівок

Уряд України зобов’язався до листопада 2017 року завершити впровадження директив ЄС щодо посвідчень водіїв автотранспорту.

Загалом це стосуватиметься 10 мільйонів українських водіїв. Згідно з директивою 2006126EC, посвідчення водія не мають бути довічними, а видаватися на максимально 15 років.

"Це необхідно, щоби оновлювати інформацію і посилити захист від підробок", – сказала одна з авторів дослідження організації "Український центр європейської політики" Світлана Майструк. 

За її словами, під час отримання нових посвідчень має бути і обов’язковий медогляд водія, який відбувається в Євросоюзі за спрощеною процедурою під час візиту до одного лікаря. Але для водіїв вантажівок та автобусів термін дії прав має бути скорочений до 5 років, а медогляд може бути більш прискіпливим.

"Для всіх водіїв віком від 50 років може також бути запроваджений обов’язковий медогляд кожні 5, чи навіть 3 роки, залежно від того, як вирішить сама країна", – повідомила експертка.

Вимоги до професіоналів зростуть

Вагомішою для виконання має бути директива 2003/59/ЄС, яка стосується професійних водіїв, водіїв вантажівок та автобусів. Якщо директива 126 має рекомендаційний характер, і деякі її положення можуть бути проігноровані національними урядами, то директива 59 зобов’язує уряди пильнувати кваліфікацію та стан здоров’я водіїв великих транспортних засобів.

"Директива не регламент і ми можемо іти своїм шляхом її впровадження. Але її виконання в повному обсязі обов’язкове, бо водії, що перевозять людей і вантажі повинні мати зовсім інший рівень знань і підтверджувати свою професійну кваліфікацію", – зазначив експерт з питань транспорту Володимир Каськовецький. 

Він вважає, що однією з цілей цієї директиви є залучення до професії молодих людей, підвищення стандартів цієї професії і рівня безпеки на автошляхах.

"Водій-професіонал має набути необхідні специфічні знання та навички на спеціальних курсах, і щоп’ять років підтверджувати ці знання на відповідних навчальних програмах. Ця директива вже впроваджена в країнах Євросоюзу", – зазначив експерт.

Він порадив Міністерству інфраструктури України додати до розробленого ним законопроекту щодо впровадження директиви ЄС №59 кілька положень, серед яких обмеження віку водіїв-професіоналів і кваліфікаційної картки водія.

Суперечливі мікрочіпи

Міністерство внутрішніх справ України пропонуватиме Верховній Раді затвердити 15-річний термін дії нових посвідчень водія для непрофесіоналів і 5-річний для професійних водіїв автобусів та вантажівок. Про це заявив начальник головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

"Ми також пропонуємо встановити в посвідченнях мікрочіпи. Наші сервісні центри вже забезпечені всім необхідним обладнанням, це убезпечить людей від підробок", – сказав Криклій. Натомість Світлана Майструк стверджує, що мікрочип не є обов’язковою вимогою директиви 126.

"Наскільки це потрібно Україні – треба досліджувати. Європейські країни інтегровані у систему обміну даними, але чи буде у неї інтегрована Україна – це ще питання", – зазначила експертка.

Але Владислав Криклій відповів, що майбутнє за впровадженням кібертехнологій, і що у багатьох країнах ЄС водійське посвідчення це також документ для ідентифікації особи. За його словами, доопрацьовані проекти законів будуть передані на розгляд парламенту у вересні.