Чиновники обдумовують запустити потяг зі Львова до Будапешта через Мукачево. Але є проблема
Мінінфраструктури подумовує про створення зручного залізничного сполучення Львова та Будапешта через Мукачево. Таку ідею озвучив заступник міністра Віктор Довгань в Ужгороді 9 жовтня на обговоренні Національної транспортної стратегії 2030.
Зокрема, в планах реконструкція залізниці з «європейської» шириною колії (1435 мм) Мукачево-Будапешт, а також реставрація вокзалу в Мукачеві. За оцінкою на ремонт окремих ділянок і відновлення інших буде потрібно близько 5 млн євро.
«Фінансувати цей проект буде «Укрзалізниця». Але для нашої сторони це більше соціальний проект, а заробляти на ньому більше будуть угорські перевізники», – зазначив Довгань.
Також необхідно реконструювати лінію Львів-Мукачево з традиційної для України шириною колії 1520 мм, електрифікувати транскордонну ділянку Чоп (Україна) – Загонь (Угорщина) і запустити між містами поїзд класу «Інтерсіті».
Подорож зі Львова до Мукачева займе близько 2 годин, а від Мукачева через Ужгород в Будапешт – ще 3-3,5 години.
«Це хороший маршрут, який би користувався попитом як у наших громадян, так і у європейців», – вважає Довгань.
Разом з тим, відзначається, що цей проект розглядається на дальню перспективу.
Реалізація цього проекту можлива за двома сценаріями. Перший передбачає закупівлю рухомого складу з автоматичною системою зміни ширини колії, наприклад, виробництва іспанської компанії Talgo. Такі поїзди використовує РЖД на маршрутах в країни Європи. Інший, більш дешевий варіант, – організація зручної пересадки в Мукачево, коли український потяг буде привозити пасажирів зі Львова до Мукачева, а потім вони будуть пересідати на угорський потяг, який прямує до Будапешта.