Власників автівок на єврономерах у 2018 році чекає неприємний сюрприз
Активісти ніяк не можуть знайти спільну мову з владою і розробляють свій законопроект про легалізацію евроблях.
Чиновники придумали спосіб боротьби з власниками автомобілів, які незаконно перебувають на території України. Згідно з розробленим законопроектом, транзит і тимчасове ввезення автомобілів в країну планується залишити, але ось правила все-таки змінять.
Що придумали чиновники
Документ пропонує заборонити передавати право управління автомобілем стороннім особам. Іншими словами, користуватися машиною зможе тільки нерезидент, який перетнув кордон.
За словами голови Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, тимчасове ввезення буде вводитися з обмеженням для осіб, які можуть користуватися такими автомобілями.
«Передача в управління автомобіля громадянину України – апріорі неможлива», – говорить глава Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Також чиновники розглядають варіант ввести норму, яка наділить поліцію правом затримувати автомобіль і транспортувати його до кордону.
Деруть три шкури
Одна з основних причин небажання проходити розмитнення - завищене ввізне мито і вимога сплати ПДВ. Принаймні, так кажуть активісти, що виступають за легалізацію своїх автомобілів.
Від влади вимагають простого і доступного механізму легалізації вже завезених в Україну автомобілів на єврономерах. Встановлення розумної ставки загальних платежів до бюджету.
«Якби спочатку ставки за розмитнення транспортних засобів були б адекватними, тоді в Україні не було б цієї проблеми. Адже в Україні значно дешевше їздити на єврономер, аніж сплатити всі мита за розмитнення», – зауважила юрист Ангеліна Рудковська.
За словами Ніни Южаніної, в розробленому законопроекті передбачено тимчасове зниження ставок ввезення для таких автомобілів, що допоможе власникам розмитнити їх не так дорого, як зараз. Розраховувати платіж будуть виходячи з віку авто.
Зараз розмитнення легкового автомобіля 2014 випуску, орієнтовною митною вартістю 400 тис. грн. з об’ємом двигуна 2,2 л., що працює на бензині, обійдеться в кругленьку суму. Ввізне мито - 1 тис. Євро, акцизний збір - 3600 євро, ПДВ - 3700 євро. Всього: більше 8 300 євро.
Ставки знизять, але цього мало
Згідно з новим законопроектом, за розмитнення аналогічної евроблясі потрібно буде заплатити, в середньому, в два рази менше. Ставку розрахують виходячи з віку автомобіля, і чим більше старим буде машина, тим дорожче обійдуться митні формальності. На даний момент власникам вигідніше платити акцизний збір відповідно до закону №1389, який передбачає пільгове розмитнення для авто не старше 2010 року випуску.
Правда величезна кількість автомобілів на евробляхах набагато старше. Тому активісти не в захваті від нових законодавчих ініціатив депутатів.