Одному з наймолодших факультетів УжНУ у квітні виповниться вже 5 років
Про навчальну, наукову та виховну діяльність факультету туризму та МК Ужгородського нацуніверситету за 2013–2018 н. р. прозвітувала декан Наталія Габчак.
Факультет туризму та міжнародних комунікацій – один із наймолодших в Ужгородському університеті – у квітні виповниться п’ять років від часу заснування підрозділу, проте він уже посів одне з чільних місць в альма-матер.
Нині в структурі підрозділу три кафедри: туризму, туристичної інфраструктури та сервісу, міжнародних комунікацій, – повідомляє Медіацентр УжНУ.
За різними спеціальностями фах здобувають близько 450 студентів (із них 275 – на денній формі). Специфіка факультету – перевага практики в навчанні та мобільність.
«В останні роки тішить динаміка вступу студентів на заочну форму, зокрема у нас продовжують навчання випускники природничо-гуманітарного коледжу УжНУ», – зазначила Наталія Францівна.
Плани спеціальностей «Туризм» та «Ресторанна справа» передбачають поглиблене опанування англійської, німецької мов, додатково вивчається іспанська, французька, словацька.
«Із наступного року запровадимо польську та угорську як факультатив. Знання іноземних мов дозволяє нашим студентам успішно проводити екскурсії для туристів з-за кордону», – зауважила Наталія Габчак.
Професорсько-викладацький склад – 29 штатних працівників, троє трудяться за сумісництвом. За 5 років на факультеті туризму та МК захистили дві докторські і 6 кандидатських дисертацій. В електронному репозитарії серед факультетів УжНУ на 1 березня 2018-го підрозділ посідає четверте місце за кількістю зареєстрованих праць (понад півтисячі).
– Нерозривна ланка «викладач – студент» забезпечує успішну науково-дослідницьку роботу. Так, у 2016–2017 н.р. вихованці нашого факультету стали переможцями Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Туризм», займали призові місця в конкурсах, – наголосила декан.
Факультет туризму та міжнародних комунікацій налагодив співпрацю з багатьма іноземними установами з Туреччини, Словаччини, Польщі, Чехії, Норвегії, Греції та інших країн. Під час стажувань студенти набувають практичних навичок, удосконалюють володіння іноземними мовами.
Представники підрозділу туризму та МК постійно долучаються до університетських, міських та обласних заходів, фестивалів, міжнародних виставок. Зрештою, гучно відзначають і факультетські свята (зокрема День першокурсника, Всесвітній день туризму). Упродовж трьох років команда факультету здобуває призові місця в загальноуніверситетському брейн-рингу. Активні туризмознавці й у спорті.
Факультет туризму та МК вбачає пріоритети у збереженні контингенту студентів, зростанні наукового потенціалу кафедр, покращення матеріально-технічної бази. Для досягнення мети активізують наукову роботу працівників у базах Scopus, Web of science, розширюватимуть географію співпраці з міжнародними вишами-партнерами та базами практики для стажування студентів та викладачів. Також у перспективі — створення наукового навчально-виробничого центру для реалізації програм із розробки туристичних маршрутів, туристичного навчання, відкриття нової спеціальності.
Головна ціль факультету туризму та міжнародних комунікацій у 2018–2019 н.р. – акредитація за ОС «Бакалавр» та ліцензування за ОС «Магістр» спеціальності «Готельно-ресторанна справа».
Декан Наталія Габчак підсумувала: «Перші п’ять років становлення факультету туризму та міжнародних комунікацій минули успішно. Сподіваємося, наш молодий колектив і надалі надаватиме якісні освітні послуги та розвиватиме туризм карпатського регіону».