Підписуйтесь на нас у соціальних мережах
  • Facebook 312 000+
    Найбільша новинна спільнота Закарпаття
  • Telegram 15 900+
    Миттєво повідомляємо про найголовніше
  • Instagram 15 400+
    Тримаємо в курсі всіх подій
  • Відразу сповіщаємо важливі новини
  • Viber 13 800+
    Канал головних новин Закарпаття та України
  • YouTube 2000+
    Не лише розповідаємо, але й показуємо
Реклама на PMG.ua
Більше 4 мільйонів читачів на місяць. Найпопулярніше видання Закарпаття!

Прозорість закарпатських онлайн-ЗМІ: "PMG.ua" – у лідерах

Інститут масової інформації оприлюднив аналіз прозорості закарпатських онлайн-ЗМІ.

Відповідну інформацію розміщено на сайті "Тексти".

Не знати, хто є власником інформаційного сайту; не бачити, хто його редагує і, відповідно, відповідає за контент – такі тенденції зафіксовані у закарпатському сегменті електронних ЗМІ. Так, жоден із десяти інформаційних веб-сайтів регіону, які у вересні промоніторили фахівці Інституту масової інформації (ІМІ), не вказав своїх реальних власників – фізичних осіб. Втім три сайти таки вказали свою прив’язку до офіційно зареєстрованих юридичних осіб. Лише 5 онлайн-медіа зазначили інформацію, хто у них є редактором.

Нещодавно експерти ІМІ проаналізували у 10 регіонах країни 100 сайтів на предмет прозорості електронних медіа. ЗМІ оцінювалися за трьома критеріями: наявність контактних даних редакції (телефони, електронні та поштові скриньки), П.І.Б редактора, ідентифікацію власника – фізичної чи юридичної особи. Якщо така інформація оприлюднена повністю, сайт отримував 1 бал, якщо частково – 0,5 бали і, відповідно, 0 балів, якщо не вказано взагалі нічого.

Відтак кожен сайт міг отримати від 0 балів (де не вказано жодної інфо про ресурс) до 3 балів (де розміщені усі контакти, П.І.Б. редактора, а також вказано фізичну чи юридичну особу, до якої має відношення веб-ресурс).

Лише 3 із 10 закарпатських інформаційних сайтів набрали усі три бали із трьох можливих. Серед них – інтернет-видання "PMG.ua". 

У трійці також опинились сайт Заголовок та видання Голос Карпат.

Ці сайти вказали свої контактні дані, зокрема – поштову та електронну скриньки, номери телефонів, П.І.Б. редакторів. На сайтах вказані юридичні особи – ТОВ чи громадські організації, до яких сайти мають пряме відношення.

Менш прозорими (оцінка прозорості – 1,5) виявились Ужгород.in та KarpatNews.

Ці веб-ресурси своїй аудиторії частково надали інформацію про контактні дані та вказали імена головредів. Інформації про реальних власників чи пов’язаних юридичних осіб немає.

Оцінку прозорості – 1 отримали Перший Кабельний та 0312.ua.

Ці сайти конкретно вказали лише свої контактні дані, тобто – телефон, поштову та електронну адресу. Хто їх редактор та власник – інфо не оприлюднено.

Найменш прозорими (оцінка прозорості – 0,5) є Мукачево.net та uzhgorod.net.ua. У цих електронних видань лише частково вказані контактні дані. Зокрема, нема поштової скриньки для листування. На сайтах не вказано, хто є їх редактором та хто – власником.

Оцінка прозорості в нуль балів отримало видання Закарпаття-онлайн. На цьому веб-ресурсі, який є одним із найдавніших у крайовому медіапросторі, не вказано ні електронних та поштових адрес, ні імені редактора, ні імені власника. Єдиний спосіб пересічному читачу зв’язатися із редакцією сайту – скористатися функцією «Надіслати повідомлення», яка розташована внизу головної сторінки видання.